Ga naar inhoud

Visiosat G4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik krijg het niet voor me kaar om de Visiosat G4 goed te krijgen.

Gezien vanaf achter de schotel heb ik van link naar rechts de volgende LNB's

sirius,hotbird,astra19.2,astra28.2

als ik alles kan ontvangen is het signaal er onstabiel van alle satellieten. als ik astra 19.2 goed ontvang heb ik weer geen goede ontavngst op hotbird.

Nu heb ik het voor elkaar dat ik astra19.2,hotbird en astra28.2 heb. GEEN sirius. signaal op astra is goed Kwaliteit en sterkte.

Hotbird signaal sterkte goed Kwaliteit maar 10 a 15% dus vaak uitval.

astra 28.5 alles goed.

OP ASTRA 19.2 geen ontvangst van de transponder van SBS6 en de rest.

Hoe moet ik die verrekte schotel nu goed afstellen?

HOEK? (voor optimale ontvangst)

LNB's zitten volgens mij in goed volgorden.

Op welk LNB ga ik nu als eerste uitrichten om daarna via een beetje fijn tunning ook de rest goed te ontvangen.

Wie kan me helpen, want hoe meer ik probeer hoe onlogischer het gaar worden.

had van de week opeen astra3 op 23.5 ofzo opeens er bij????

HELP.

Geplaatst:

Beste Fred,

Dit klinkt als een echte beginnersvraag, dus je had beter je vraag daar kunnen plaatsen. Ik weet niet of je al een beetje bekend bent met dit board? Via de zoekfunctie vind je over jouw probleem wel enige antwoorden.

Je LNB's staan in ieder geval goed (gespiegeld dus). Verder vraag ik me af welke houder voor de LNB's je gebruikt. Er is namenlijk een houder in omloop (voor de Franse markt), die is afgesteld voor een andere opstelling dan jij noemt.

Om goede ontvangst te hebben op al je genoemde satellieten (ik heb dezelfde opstelling) heb ik een houder voor drie satellieten. Ik heb de schotel in eerste instantie uitgericht op de Astra 19 graden oost (midden van de houder). Daarna de andere twee (Hotbird-Eurobird) uitgericht. Pas daarna heb ik een extra beugel aan de Hotbird gehangen voor de LNB op de Sirius. Ik heb op alle vier de posities en gemiddelde ontvangst van zo'n 85% qua sterkte en dito kwaliteit.

Misschien dat dit je een beetje op weg helpt? Veel succes!

Geplaatst:

beginners vraag?

dacht het toch niet, heb die schotel al jaren en heeft altijd goed gewerkt met 2 lnb's nu de houder voor 4 er op zit wil ie helemaal niet meer.

heb al 10 jaar ervaring met schotels uitrichten maar dit gaat mij het gezonden verstand te boven.

dus als iemand hier ervaring mee heeft HELP...Kan natuurlijk zijn dat die houder niet goed is maar het is een orginele van visiosat waarbij in de handleiding 3 sat. genoemd worden en de sirius niet...

Mijn gedachte ging dan ook uit dat de hoek misschien anders moest zijn, net zo als bij de Frontwave schotel...

Maar heb z'n idee dat die LNB houder echt niet deugd?

oke bedankt

Geplaatst:

is het die nieuwe houder van visiosat die je hebt? kijk dan eens naar het sirius-houdertje of je dit op een of andere manier niet kunt verschuiven ofzo, want de eigenlijke vooropstelling van visiosat is astra19-hotbird13-sirius5-atlanticbird5 en de gradenbreedte is dus 1 graad meer dan de opstelling astra28-astra19-hotbird13-sirius5. Misschien dat daar het probleem zit.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen