Ga naar inhoud


dreambox en motorbestuuring problem


Gast dbox

Aanbevolen berichten

graag iemand mij kan vertellen dat,sinds gisteren ineens mij dreambox7000s bestuurd motor verkeerd alle instellingen zijn in order motor in goede positie schotel in goede positie en longtude.latiude zijn net als altijd in getoets alles werkt met mij andere sateliette ontvanger prima alle satelietten vanaf oost naar west vang ik maar met dreambox niet hij bestuurd bij iedere satelliet stuk daarnaast dat transponder scan lukt niet voor zekerhied flash erase gedaan en nieuwe officiaal REl.1.09 er op gezet maar helaas werkt weer verkeerd de rest werkt alles prima alleen net als ik zeg alleen box stuur motor in fout positie. MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

gewoon DM7000 release 1.09 14.03.2005 oficiaal firmware op het flash memory en motor reageren raar (motor is nieuw en met andere ontvanger werkt perfekt) en als ik DB aan zet motor gaat naar einde van het point 80 graad oost en als ik handmatig motor draaid en een transponder B.V hotbird vind en laat ik hem scannen als klaar is met scan dan ga ik kijken naar kanalen in hotbird gaat die motor weer gelijk naar 80graad oost ik ben echt raadeloss noit dit meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ook als b.v 2 of 3 satelietten scanned en zit er al in dan gaat die niet van een naar andere b.v van hotbird naar astra of andersom alleen handmatig via motorsetup naar west en east lukt dat dus niet automatisch???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dbox, ik wil niet lullig doen maar schrijf eens een paar leestekens in je texten.

Hoofdletters, punten en komma´s lezen wel zo prettig en begrijpelijker voor anderen die je helpen willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet er eens een up2date settingslijst in met bijv. dreamboxedit, heb je alle posities meteen goed staan.

 

hoeveel signaal krijg je op de satellieten die hij wel vind ? ik vermoed nl. dat je geen "lock" krijgt en dit betekent alleen maar dat je schotel niet goed staat uitgericht. de tuner van een dreambox is nl. vele malen gevoeliger dan die van andere receivers. een goede lock krijg je met een SGN van pak-um-beet 70%

 

 

aufwiederhoi,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zit er geen up2date setting lijst in gewoon na het flashen van rel1.09 (gewoon kale oficiaal rel 1.09 firmware)en dan settingen van het motor en long.latuide afstellen net als altijd ga ik transponders scannen alleen deze keer lukt dat niet motor en schotel staat in best positie en ja,ik heb zelfs meer dan 70% signaal en op de andere sateliett receiver werkt alles prima motor draaid naar alle kanten ( het is net als dat dreambox geef geen command naar motor bij kanal wissel van een sateliett naar andere sateliett) alleen motor werkt via handmaatig via (motor config) > direction>east en west meer niet en sinds gisteren dat ik zat een paar skins te downloaden en uitproberen en weer uninstall, gelijk na dat begin met dit problem????

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad, ik heb ook met een alternative image net geprobeerd en een settinglijst er in gezet maar helaas helpt niet,all 2 dagen mee bezig geweest, alles en wat geprobeerd maar ik ben bang dat motorbestuuring van db is defekt geraakt is, ja mooie peeg en dure ook nog.MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 2 motor stab-hh100 en een bigsat hh-120 biede zijn nieuw en werken prima zoals ik zij met mijn andere ontvanger dat een interstar is, kan ik alle ontvangbare satelietten in nederland dat met een schotel van 120cm ontvangbare is ontvangen vanaf east naar west (automatisch,dus), maar met DB lukt het niet sinds ergisteren niet automatisch in iedere geval alleen handmatig en ook handmatig scannen na dat scan klaar is wil ik naar kanalen kijken en op toets drukt motor gelijk draaid helemaal naar einde van het motor 80 graad east heel vreemd dus???

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je bigsat gebruikt (1.20), die stab hh100 kan schotels tot 1 mtr. sturen nl.

 

heb je niet latitude & longtitude omgedraait ? het kleinste getal moet "boven". use input power heb ik bij mijn stab hh120 op 70mA staan ....

 

je hebt ook meerdere images getest, voer je dan wel een flash erase uit ?

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,ik gebruik bigsat normaal en ook met stab geprobeerd met schotel van 100cm en ook long,latuide staat goed in en ook 70ma motor en ook 5 keer flash erase gedaan en met verschillende images in flash memory en ook in usb stick geprobeerd maar helaas niks ik vind echt raar alles 20 keer gecheckt maar niets zoals ik zij ik ben bang dat command gedeeld van DB is defekt gewoorden kan niet anders alleen ik vraag me af waarom motor draaid steeds naar einde punt east,voor transponder scan na scan,raar???!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...