Ga naar inhoud

Medion Laptop geen beeld meer....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb net een medion p4 laptop gekocht via sat4all te koop.

Windows nieuw erop geinstalleerd (met de orginele cd) en laptop weggezet.

Ik heb hem gekocht voor mijn schoonmoeder.

Ik wou nog even een dreambox 500 van een nieuwe settingslijst voorzien dus ik de laptop gepakt. Opgestart en cd met programma erin gedaan en installatie procedure gestart. De installatie was bezig en kreeg ineeens een blauw scherm met allemaal codes erop en zo en dat er een fatale fout was opgetreden.

Latop uitgeschakeld en wou weer opnieuw opstarten ik de aan / uit knop ingedrukt en je hoort wel de koelfan aanslaan en de cdrom speler spinnen maar voor de rest zwart beeld. Ook geen schermen die je ziet voordat windows begint niks. Wie weet een oplossing? Ik weet niks meer wat ik kan uitproberen.

Heb het sat4all lid waarvan ik hem gekocht heb ook al een pm gestuurd mischien weet hij wat te doen.

Hwb hem nu dus 3x aangehad en alle drie keren geen probleem behalve na het het bovenstaande..........

Groeten Newbier

Geplaatst:

Hoi,

Weet niet of er garantie op zit.... Heb hem particulier gekocht van een mede sat4all'er.

Ja heb ook geprobeert te booten vanaf cd maar geen succes.

Groeten Newbier

Geplaatst:

Probeer eens alles eruit te halen, dus de accu (als eerste!), dan de hard disk eruit, het geheugen en indien mogelijk controleer de CPU (of hij nog goed vast zit in het voetje). Als je dan een geheugen module terug zet, en dan de voeding aansluit, probeer dan eens de laptop aan te zetten. Als dat werkt, probeer dan eens de andere module. Indien die ook werkt, dan een voor een het spul terug zetten.

Grootste kans is dat of de CPU een beetje loszit, of dat een van de geheugen modules defect is.

Suc6!

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Hoi,

Heb ik net even geprobeerd.

Accu eruit, cdrom eruit. Waren 2 klepjes die ik open kon maken. Achter 1 zat het geheugen achter de andere volgens mij niks...

Geheugen eruit gehaalt en netstroom erop.....niks alleen en koelingsfan gaat draaien thats it.....

Is volgens mij wel iets ergs aan de hand....heb ik weer.

Kan toch niet komen omdat ik een programma installeerde?

Groeten newbier

Geplaatst:

Ben ook bang dat er sluiting heeft plaatsgevonden.

*Cmos batterij checken misschien nog, moet ie wel open*.

Is ie bij een super gekocht dan is deze in de winkels gekomen 2002-05-29; volgens de expediteurs.

Garantie confused.gif

Zie eventueel deze link

Geplaatst:
Citaat:
Hoi,

Heb ik net even geprobeerd.

Accu eruit, cdrom eruit. Waren 2 klepjes die ik open kon maken. Achter 1 zat het geheugen achter de andere volgens mij niks...

Geheugen eruit gehaalt en netstroom erop.....niks alleen en koelingsfan gaat draaien thats it.....

Is volgens mij wel iets ergs aan de hand....heb ik weer.

Kan toch niet komen omdat ik een programma installeerde?

Groeten newbier

Normaal gepsroken kan een programma geen grote (hardwarematige) gevolgen hebben...

Er zit dus maar een module in.... Hmmm, dan kan je wat lastiger testen. Misschien dat je ergens een gelijkwaardige module kan lenen om te testen, of misschien dat een winkel jouw module kan testen.
Ik ken de Medion laptops niet goed genoeg om te kunnen zeggen waar de CPU zit. Maar ik weet haast zeker dat deze in een ZIF (Zero Insertion Force) voetje zit. Misschien dat hij onder je toetsenbord zit? Bij mij laptop zit hij gewoon onder een klepje onderop de laptop. Vergeet niet dat er een koellichaam op zit, dus dat je hem niet echt kan zien als je het klepje/toetsenbord verwijdert.
Maar misschien moet je eens naar een computerwinkel gaan en eens vragen wat het kost om hem te laten onderzoeken....

Suc6!

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

shocked.gifIk denk dat je processor kapot is.

- testen in pc of andere laptop (zit gewone P4 in de medion)

shocked.gifof de bios ligt eruit.

- bios opnieuw (laten)flashen (flashfile evt. in mijn bezit)

LETOP!! de flashfile die bij medion zelf staat is niet goed, dit zelf helaas ondevonden, DEZE FLASH HEEFT VERKEERDE CHECKSUM.

Geplaatst:

Als je laptop geen garantie meer is dan kun je

deze zelf rechtstreeks bij medion aanmelden.

onderzoeks kosten zijn dacht ik €25- of €50 ,- euro hiervoor krijg je dan een prijs opgaaf.

dit is gelukig aardig goed geregeld er zijn ook merken die €150 euro ondezoeks kosten rekenen.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

Geplaatst:
Citaat:
Als je laptop geen garantie meer is dan kun je
deze zelf rechtstreeks bij medion aanmelden.
onderzoeks kosten zijn dacht ik €25- of €50 ,- euro hiervoor krijg je dan een prijs opgaaf.
dit is gelukig aardig goed geregeld er zijn ook merken die €150 euro ondezoeks kosten rekenen.

Ze gebruiken een haal en breng service ! biggthumpup.gif
Geplaatst:

Hoi,

Allen bedankt voor de hulp.

Hij wordt een dezer dagen opgehaalt en er wordt door medion naar gekeken.

Ik laat wel weten wat de bevindingen zijn.

Groeten Newbier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen