Ga naar inhoud

Crazy Ivan Website is eindelijk klaar !!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk toch dat je je een beetje vergist. Sterker nog: Ik weet het zeker laugh.gif" border="0 Een UBB board trekt juist wel extreem veel bandbreedte. Buiten bandbreedte is een UBB ook een verselijke aanslag op de processor van de server. Juist een site waar mensen een paar files kunnen downloaden trekt niet zo gek veel bandbreedte. Daar komen mensen namelijk slechts om een file te downloaden en blijven over het algemeen niet lang hangen. Soms komen de mensen vaker even kijken of er nieuwe files zijn en daarna zijn ze weer weg. Een interaktief message board daarintegen wordt van voor naar achter uitgeplozen en gelezen. Dat zie je wel aan de statistieken en aan "who's online" waar iedere avond toch weer minstens 60-80 mensen tegelijkertijd aan het lezen en schrijven zijn en <B>per dag</B> zo'n 25.000 hits plaatsvinden. <BR>Als je de re-director klaar hebt hoor ik het wel wink.gif" border="0<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Geplaatst:

Ik laat het je weten !<P>ennuhhh tuurlijk is een (grote) database op de server druk bezig bij een board, ik heb het echter over datatraffic van host-server naar de gebruiker, en da's (relatief natuurlijk)nie veel. Mijn Forum-Board past gewoon op een diskette en ik hou nog ruimte over ook, maar de sat4all dbase zal een hele aardige zijn, dah neem 'k zomaar van je aan !<P>Mede reden waarom freehosts geen moeite hebben met (free)boards en deze zelfs promoten om op je site te plaatsen. Het hosten van download files wordt nou niet echt gewaardeerd, en daarom moet je in dat geval wel eens verhuizen.<P>Maar ik heb nu een nieuw huis hoor ! wink.gif" border="0<BR>alleen nog even "inrichten" (haha) en door redirect hoef ik ook geen verhuiskaartjes te sturen (blijf toch een ouwe gier, ha!)<P>De tekst die over en weer wordt verzonden zijn telkens kleine hoeveelheden, het grafische gedeelte (het grootst om door de lijn te komen) van sat4all bijvoorbeeld, (links en bovenkant) komen uit cache.<P>Het laten downloaden van (zeg) 1 MB en dat 1.000 of 2.000 keer op 1 dag betekent een giga aan trafic over de lijn.<P>Nu heb ik nog een klein site-je hoor, maar als je een veel grotere hebt met veel grote files, oeps, ga daar maar voor zitten.<P>c-ya !

Geplaatst:

Ik ben geen nieuwkomer op dit gebied. Ik werk al 6 jaar bij een van de grootste ISP's van Nederland.<BR>De database van <B>alleen</B> het Nederlandse board is al 140MB groot en <B>alleen</B> het Nederlandse board (dus zonder de schil en de rest) trekt +/- 2 GB per dag.<BR>Alles tezamen trekt sat4all op het moment 3,2 tot 3,6 GB per dag, hebben we bezoekers uit 64 verschillende landen en hebben we iedere dag weer op het domain zo'n 17.000 tot 20.000 pagevieuws (dus niet hits!).<BR>Dat zijn er in de winter zo'n 30.000 wink.gif" border="0 Ik weet dus wel een heel klein beetje waarover ik praat.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Geplaatst:

<A HREF="http://www.x1.nl" TARGET=_blank>Voor een leuke redirect..................... Klikkie hier....</A><P>Gebruik ik zelf ook en werkt netjes....<BR> laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.