Duwgati Geplaatst: 16 december 2001 Geplaatst: 16 december 2001 Ik heb gemerkt dat er diverse sites zijn die rechtstreeks naar de software op mijn download pagina linken. Ik weet niet of er ook nog leden van dit board zijn die daar voor hun eigen site gebruik van maken, maar ik wil er wel wat over kwijt.<p>Ik heb er geen probleem mee dat je naar mijn site linkt om mensen van software downloads te voorzien. Daar is mijn site juist voor. Maar ik heb er WEL bezwaar tegen als je mijn site (de normale entree pagina dus) daarbij probeert te omzeilen. Op dit moment genereert mijn site zo'n 50 GB bandbreedte per maand, en ik kan je vertellen dat dat niet goedkoop is. <p>Ik verwacht dan ook dat iedereen die gebruik maakt van mijn site, weet van welke site die software gedownload wordt en wie er dus voor die service betaalt. En dat ben ik. Dankzij mijn sponsors.<p>Probeer a.u.b. niet te pronken met de producten en de service waarvoor ik betaal. Link dus gewoon naar mijn entree-pagina en niet naar de software rechtstreeks.<p>En om deze procedure af te dwingen, zal ik met onmiddelijke ingang de download URL regelmatig wijzigen. Je bent dan dus alleen up-to-date als je via de normale weg op mijn site komt.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 16 december 2001 Geplaatst: 16 december 2001 Precies, de je moet die site's juist in eere houden!!!<p>Wees er zuunig op!
Gast Geplaatst: 16 december 2001 Geplaatst: 16 december 2001 je hebt groot gelijk, kleine moeite groot plezier voor allemaal, dus niet zeiekn maar gewoon juist linken
Gast Geplaatst: 16 december 2001 Geplaatst: 16 december 2001 @ Duwgati<p>Wordt het toch tijd dat je een anti leech in je pagina's gooit met automatische redirect naar je begin pagina dan ben je van al het gezeur af.
Duwgati Geplaatst: 16 december 2001 Auteur Geplaatst: 16 december 2001 @666Software Je kunt op iedere pagina in mijn site proberen binnen te komen, maar je wordt dan altijd onmiddelijk ge-redirect naar de entree pagina.<p>Alleen de software downloads heb ik anders georganiseerd. Daar komt geen html aan te pas. Je kunt rechtstreeks naar die folder linken. Zo krijg je dan de folder tree te zien. Dat vind ik wel een prettige manier van werken. Lekker makkelijk. Als ik weer nieuwe software toevoeg of andere weghaal, hoef ik dus geen html te editen. En iedereen kan aan de datum achter de folder naam zien welke folders recent gewijzigd zijn.<p>Maar als jij ook daar nog een anti-leech oplossing voor weet, hoor ik het graag.<p>Groeten
Ron Geplaatst: 16 december 2001 Geplaatst: 16 december 2001 op een linux server is dat helemaal makkie met een .htaccess file. Je leest er alles over op www.apache.org Zoek naar rewrite condition.<p>groetuh,<p>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 16 december 2001 Geplaatst: 16 december 2001 Hoeft niet perse linux te zijn tox... .htaccess is een file van apache webserver en Apache draait ook onder win2000<p>@ Duwgati je kan je html pagina toch naar de datum laten kijken waneer een bestandt het laatst is bewerkt of opgeslagen en dat weergeven in je pagina
Duwgati Geplaatst: 16 december 2001 Auteur Geplaatst: 16 december 2001 @Toxic Die oplossing via .htaccess, daar moet ik toch nog eens ff wat langer op studeren. Dat snap ik nog niet helemaal, is een beetje teveel nieuwe materie ineens <p>@666Software Heb je al eens gekeken op mijn site naar de pagina die ik bedoel. Of beter gezegd de lijst die ik bedoel. Op de download pagina klikken op "Komplete Software lijst". Daar komt geen html aan te pas en dat wou ik eigenlijk zo houden. Zo kunnen de bezoekers de lijst sorteren op de verschillende kolommen en in elke gewenste volgorde. Of heb je daarvoor nog een andere oplossing die hetzelfde doet, en net zo eenvoudig, en ook nog eens tegen leeching bestand is? Dan hoor ik het graag.<p>In ieder geval bedankt voor het meedenken. Groeten
Aanbevolen berichten