Ga naar inhoud


echostar SR7700


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een echostar SR7700<p>Is deze ontvanger nog te koppelen met de nokia 9500

Of kan dat alleen met de LT8700

Is er nog een nieuwe kanalenlijst te plaatsen

Ik heb sinds kort een epromprogrammmer

kan ik zonder problemen de eproms eruit trekken

en uitlezen..

Of is dan de ontvanger onbruikbaar geworden..

Link naar reactie
Delen op andere sites


--Is deze ontvanger nog te koppelen met de nokia ---9500

Nee dat gaat alleen met de LT8700.<p>--Is er nog een nieuwe kanalenlijst te plaatsen

Ja, maar niet via een settings editor. je kan de ontvanger laten zoeken, of je kan handmatig een frequentie ingeven. Ook zijn er natuurlijk een aantal satellieten van plaats gewisseld, deze kan je handmatig ingeven, en sats die zijn verdwenen kan je uit de actieve lijst verwijderen. dit alles wordt opgeslagen in een batterijgebufferde nonvolatible static ram chip, dus zorg ervoor dat het batterijtje op de printplaat in orde is.<p>--Ik heb sinds kort een epromprogrammmer

--kan ik zonder problemen de eproms eruit trekken

--en uitlezen..

--Of is dan de ontvanger onbruikbaar geworden..

Nee, natuurlijk kan je de eproms eruittrekken, en lezen. no problem. wat je eraan hebt is een tweede. als je wat wilt veranderen zal je toch de binaire file moeten disassembleren.<p>

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit de echostar SR7700 nu al een jaar of 8 denk ik.Met een filmnet D2Mac Dit alles heeft bij mij probleemloos gedraaid.(2 keer de voeding kapot nieuw in de garantie en 2 mnd terug, elkoos vervangen en draaid weer.) Ik kan van 60 Oost tot +-35West draaien met een 1.2 meter channelmaster.

Ik bezit ook een mm9500 met seca(amon4.1)Wat ook prima werkt...

Amaloog zijn er ook nog genoeg zenders en wil mijn kanalenlijst van mijn 7700 updaten...

Dit kan allemaal handmatig(semiautomatisch)

aallleeen als je de ontvanger reset of inderdaad dat beruchte batterytje leeg is dan staat de ontvanger in z`n stabdaard instellingen..

oftewel een kanalen-satteliet lijst uit het jaat 0

Je hebt dan weer een heleboel werk voor niets gedaan...

Mijn vraag is dus: Kun je die EPROMS ook updaten zodat daar weer een aktuele zenderlijst instaat...

greets from SAT FREEK JANNIE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geeft Echostar voor deze "antiquiteiten" geen updates meer. Het uitlezen van de eproms heeft dus geen enkele zin omdat je de sat posities niet zelf kan aanpassen. dit moet echt van Echostar komen.<p>je zal dus inderdaad handmatig eea. moeten updaten, of een nieuwer type ontvanger aanschaffen zoals de AD3000 oid. die Echostar nog wel ondersteund.<p>Het battarijtje moet je gewoon bij twijfel vervangen. beter F6.50 voor een battarijtje dan uren en uren pielen om alles weer goed te krijgen.<p>Als je ontvanger al zolang werkt wordt het misschien ook wel tijd voor een nieuw stuk speelgoed, hoewel ik wel kan begrijpen dat je er geen afstand van wilt doen. Ik heb hier ook nog steeds een LT8700 staan, met VC1/2 en D2Mac decoder waar je in principe geen drol meer aan hebt. maar omdat zo'n ontvanger nix meer oplevert blijft deze dus ook gewoon. beter mee dan om verlegen.

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...