Ga naar inhoud


wat is er nog te ontvangen ik heb er nu 8 zenders


Gast

Aanbevolen berichten

wat is er nog te ontvangen op d 2 mac Analoog<p>en waar dat staat <p>graag lijst met freq<p>is jullie ook nog bekend dat er nog een canal + Gul te ontvangen is

had die vroeger maar nu is die weg

graag nieuwe ferq<p>ontvang nu maar 8 zenders<p>namelijk <p>TV 3 SWEDEN viasat

TV 3 DENMARK viasat

TV 3 NORWAY viasat

DR 2

3+

NRK 1

NRK 2

een zender met de naam 4 maar zonder geluid<p>GRT TAK@TAK

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eindelijk nog een D2MAC-fan...!<p>Momenteel kun je naast bovenstaande ook nog ontvangen via 1 gr. West:

TV Norge (Noors)

Kanal 5 (Zweeds)

TV2 Zulu (Deens)

TV4 (Zweeds, in Pal)<p>Bovendien kun je op de Sirius (5 gr. Oost) nog ontvangen:

Z-TV (Zweeds)

TV3 Sverige (Zweeds)

Kanal 5 (Zweeds)

Cyprus SAT (Cypriotisch, in PAL)<p>Vanaf 31/12/01 zal TV3 Sverige alleen nog maar op de Sirius te ontvangen zijn en niet meer via 1 gr. West.<p>Canal+ Gul is analoog niet meer te ontvangen.<p>Groeten,

niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nog een aanvullende vraag.<p>Ik heb een Echostar 3000 ontvanger, in het analoge menu kan ik kiezen uit Off of Mac.<p>Toch ontvang ik de door jou genoemde Mac zenders niet. <p>Kan ik ze wel ontvangen met een Echostar of lukt het alleen met een speciale "Mac-ontvanger" ?

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@noordzee<p>Ik weet niet of je ontvanger een ingebouwde d2mac decoder heeft, want deze heb je wel nodig!

Bovendien heb je een kaartje met de juiste sleutels nodig. Info hierover wordt steeds schaarser op het net. Uit pure nostalgie kijk ik af en toe nog wel eens op m'n finlux, maar alles wat analoog te onvangen is kun je ook digitaal krijgen.<p>Gr, Djkahn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk stukje nostalgie.<p>Die optie op je Echostar betreft waarschijnlijk de keuze van basebandsignaal t.b.v. het aansluiten van een externe decoder. Als je er een D2Mac/Eurocrypt decoder aan zou hangen moet je dit op MAC zetten.<p>En files voor D2MAC zijn nog best te vinden, sinds C+ haar uitzendingen in D2MAC heeft gestaakt enkele maanden terug hebben zich geen code-wijzigingen meer voorgedaan.<p>Sinds 1 januari is overigens op 5 gr Oost ook ZTV Norge te ontvangen, op de plek van Viasat plus.<p>Groeten,

niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 2 maanden later...

Ik heb ook een echstar 3000 IP. Je hebt verder een special d2mac decoder nodig. Verder zat er bij mijn ontvanger het probleem dat van het gedecodeerde signaal alleen het geluid doorkwam. Met een aangepaste scart-kabel en de video ingang van de TV alsnog het complete beeld plus geluid op scherm gekregen. En inderdaad een smartcart (goldwaver in mijn geval) met de juiste codes. Het aantal stations neemt wel af, ze zijn digitaal gegaan of gaan binnenkort digitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...