Ga naar inhoud

Beginnersvraag3 Piccard !!!! Seca gelukt!!! Irdeto nog niet !!!!!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd mijn 2de kaart voor irdeto te programmeren en dit lukt , maar bij de meeste bin en pic files zoals ( bevoorbeeld diegene die je van deze site kunt downloaden ) krijg ik het bericht invalid card , please check the card . Dit gebeurt niet bij de laatste nieuwe file's die je bij sathoppers terug vindt, als ik die gebruik ,krijg ik wel : the smartcard is accepted . maar geen beeld . Nu stond er wel in de readme file dat je de kaart een half uurtje de tijd moet geven . Maar als ik dit probeer krijg ik na een tijdje toch het bericht card invalid, please check card. Weet er iemand hoe dit komt ?? Bestaan er ook file's waarmee je direct na het programmeren beeld krijgt , of moet de kaart altijd eventjes op een kanaal blijven staan ?? (deze kaart is een 16c84/24LC16B)<BR>Mijn ontvanger is een humax irci 5400 .<BR>Ik gebruik een jdm programmer samen met icprog09d dit is de enige combinatie die bij mij werkt , ik heb ook een phoenix programmer en heb daarbij het programma piccard gebruikt maar als ik de pic geprogrammeerd heb met mijn jdm en icprog09d en ik probeer met piccard de eeprom te programmeren dan begint hij maar stopt dan bv. op 9% dan doe ik nog een keer write eeprom dan begint hij terug van 0% en gaat door tot bv. 16% dan doe ik terug write eeprom dan begint hij terug van 0% tot bv. 24% enzovoort enzovoort tot hij eindelijk in 1 keer de volle 100% programmeerd . Is dit normaal dat dit in hapjes moet gebeuren?? Bij icprog09d ( jdm ) heb ik soms ook problemen dan geeft hij bv. verify failed in adress 07fh! . Maar dan doe ik het nog eens en dan lukt het wel .<P>Het is voor mij momenteel nog vrij verwarrend omdat als je eindelijk denkt nu lukt het en je probeert hetzelfde terug op een andere kaart dan lukt het ineens niet meer. ( of de kaart geeft een fout of de ontvanger accepteerd de kaart niet ) . <P>Ik ben alvast zeer blij met de hulp die ik hier al heb gekregen . <P>Groetjes,<BR>Nafets<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Nafets,<P>Probeer deze stappen:<P>-Eerst download de irdetopic file van sathoppers(1906200)<BR>-Kaart in jdm programmer<BR>-Programmeer PIC16c84 (first_hop.hex)<BR>-Kaart in phoenix programmer(gebruik Winphoenix (RECOMANDED))<BR>-Programmeer Eeprom(hoprom.bin)<BR>-Kaart weer in jdm programmer<BR>-Programmeer Pic16c84(sec_humax.hex)<P>Kaart in humax, zap naar MPPV(Update stream gaat heel snel) of andere gecodeerde zenders<P>HUMAX UIT EN WEER AAN, WACHT PAAR SEC/MINUTEN.............als alles goed gegaan is heb je BEELD<P>SUC6<P>Ps. Ik gebruik altijd Winphoenix(Eeprom) en 24c12.exe van oma willem (PIC)<P><P>------------------<BR>Believe In Yourself....<BR> Who Dares Wins!<BR>People who think they Know everything,<BR> greatly annoy those of us who do... <BR>

Geplaatst:

IRDETO CA Status 16<BR>- The card has no rights for this service<P>deze melding klopt dus . je doet echt niks fout. het komt doordat telepui en nova beiden de datum hebben aangepast.<BR>zijn dus nu 06 66 geloof ik. dus je zal nu een keuze moeten maken .tussen telepui of nova. daar telepui ook in seca zend is de keuze volgens mij snel gemaakt :-)<P><BR>gr djazzie<P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...

Geplaatst:

Bedankt , het is gelukt ik heb de kaart ( 16f84/24lc16) ook voor irdeto aan de praat gekregen de (16c84/24lc16 doet het niet) , maar ze werkt alleen voor stream , c+nl en premiere world, bij telepiu en Nova krijg ik het bericht :<P>IRDETO CA Status 16<BR>- The card has no rights for this service.<P>Weet er iemand mischien hoe dit komt , ik heb alles gedaan zoals Kadir me het hierboven uitlegde ???<P><BR>De andere kaart die ik eigenlijk voor irdeto wilde gebruiken ( 16c84/24lc16) doet het compleet niet , niet voor seca en niet voor irdeto . Ik kocht speciaal 2 kaartjes, 1 voor irdeto en 1 voor seca , en kreeg dus twee verschillende kaartjes mee . Dus nu is mijn enigste oplossing een nieuw kaartje kopen zodat ik twee kaartjes heb met een 16f84 chip en niet 1 met een 16c84 chip.<P><BR>groetjes en alvast bedankt,<BR>Nafets<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hoe doe je dat ?? Hoe kies je , ik weet alleen hoe je de kaart moet programmeren ??<P><BR>Groetjes,<BR>Nafets<P>------------------<BR>

Geplaatst:

zoek eens naar het programma (ich bin)<BR>is een zeer simpel proggie waar iedereen wel me overweg kan. geen moeilijke instellingen<BR>gewoon de bin inladen vanaf de hd . veranderingen aanbrengen. en hierna alles weer op de kaart zetten en testen maar.<P>gr djazzie<P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.