Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kijk momenteel via een 60cm schotel naar Astra/Hotbird. Binnenkort moet ik mijn schotel vervangen.

Is er een reden om een grotere schotel te nemen? Wie heeft daar praktijkervaring mee? Is er zichtbare verbetering bijvoorbeeld tijdens regen/hagelbuien?

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Geplaatst:

tja als je de combinatie astra/hotbird op 1 schotel neemt is 80cm toch wel het minimum wil je bij het minste regenbuitje nog wat ontvangst hebben. 60cm is eigenlijk alleen maar aan te raden om te richten op 1 satelliet en dan moet het nog een vrij sterke zijn (zoals de astra of de hotbitd er een is).

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Qua prijs maakt het bitter weinig uit. Volgende week heeft zo'n beruchte Duitse supermarkt zelfs allerlei satelliet aanbiedingen. Dan heb je een 80 cm schotel voor nog geen twintig Euro. Doe er je voordeel mee!

Geplaatst:

een schotel van 80cm heeft een oppervlakte van 0,50 m², eentje van 60cm heeft 0,28 m² opp.

Da's dus toch wel een aanzienlijk verschil.

Geplaatst:

Zie FAQ.

De 80cm wordt dus aanbevolen.

Vooral voor tijdens regenbuien, neem ik aan.

Als ik die tabel bekijk lijkt mij een 100cm schotel het beste, als je later ooit nog eens andere satellieten wilt kunnen ontvangen (met de rotor). Met 100cm heb je maar vier 'lastige' satellieten over.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen