Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een 29PT910B/01 (FL2.26 chassis) gekregen die tijdens het spelen even flikkerde en er mee ophield. De TV probeert om de ca. 30 sec. op te starten, TP56 gaat kort naar 0V, schiet omhoog tot >4V en valt af naar 0.8 V. Hierbij hoor je zwak de lijntrafo aanspringen, +141 en +32 pieken tot ca. 50 en 10 V en vallen weer af. Ook de VProt gaat kort naar 0V en blijft dan op 0.8V.

Ik ben door de testjes uit het service manual gelopen, de +-11V geven een symmetrisch piekje, het TP bij C2546 blijft onder 50 mV en er is geen helder beeld. De oscillogrammen bij EW en Frame kan ik niet reproduceren (zie even een vaag piekje) maar over de BE van T7542 meet ik minder dan 0.4V en de fout gaat niet weg bij het losnemen van R3480. Tp59 blijft onder 14V. Uiteraard kan ik met mijn oude scoopje geen spikes zien.

Iemand een idee waar ik verder kan zoeken? Ik heb nog niets doorgesoldeerd, moet daarvoor het halve ding slopen.

Groetjes, Berry.

Ik ben niet zo gek mij voor normaal uit te geven.

Geplaatst:

Ik heb nog even gemeten aan 7551. Met een losse probe zie ik wat brom door instraling die verdwijnt bij het aanraken van een willekeurig onderdeel. Behalve bij pin 1 van 7551, deze lijkt dus hoogohmig geworden te zijn. Volgende week even naar de elektronicaboer. Steve je bent weer geweldig!

Groetjes, Berry.

Ik ben niet zo gek mij voor normaal uit te geven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen