Gast Geplaatst: 30 augustus 2005 Geplaatst: 30 augustus 2005 Sinds enige weken is de kwaliteit/signaal van mijn lnb (Astra1) van vooral de Nederlandse zenders van 99% naar 80% teruggelopen. Maar op sommige buitenlandse zenders is de kwaliteit/signaal nog steeds 99%. De kwaliteit/signaal op Hotbird en Astra2 is gelijk gebleven. Met het warme weer is het kwaliteit/signaal momenteel 0. Dit neemt weer toe als het straks weer met kouder wordt. Heeft iemand hier misschien een verklaring voor? Kan het wezen dat de lnb een "beetje" kapot is, of moet ik de schotel opnieuw uitrichten?
vincent1971 Geplaatst: 30 augustus 2005 Geplaatst: 30 augustus 2005 Ja ik heb zelf dat verschijnsel ook gemerkt. Pas geleden op sbs6 totaal geen signaal meer. Maar op mijn andere tuner ingang ( waar geen disq switch zit ) wel. Wellicht dat het daar aan kan liggen ? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
wammeswaggel Geplaatst: 30 augustus 2005 Geplaatst: 30 augustus 2005 De Local Oscilator(LO) van je LNB verloopt waarschijnlijk door het warme weer. Misschien ook wel de oscilatoren in je ontvanger. Probeer in de Setup van je ontvanger eens te spelen met de frequentie van je LO(meestal aangeduid met: LOF). Of anders met de transponder-frequentie. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Gast Geplaatst: 30 augustus 2005 Geplaatst: 30 augustus 2005 Hallo wammeswaggel, Dit kan inderdaad het probleem wel eens wezen. Ik heb het signaal van de nederlanse zenders 80%(12515mhz) vergeleken met andere freqentie's. Hierbij heb ik regelmatig 99%. Daarna heb ik bijvoorbeeld 12514mhz ingevoerd voor de ned. zenders, dit maakt echter niks uit. LO of LOF kwam ik niet tegen. Weet jij nog een oplossing?
wammeswaggel Geplaatst: 31 augustus 2005 Geplaatst: 31 augustus 2005 Heb ook even zitten spelen met de frequentie. Ik kon 'm varieren van 12509 t/m 12528. Buiten dat gebied kreeg ik geen beeld meer. Binnen dat gebied wist de AFC van mijn ontvanger het verschil geheel weg te werken en kreeg ik 100%. Mijn (voorzichtige) conclusie is dan ook, dat je LNB niet helemaal jofel meer is. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen