Ga naar inhoud


Casema via PC bekijken?


Gast

Aanbevolen berichten

Is het mogenlijk om met een DVB-C kaart, smartcard reader en een casema smartcard naar alle standaard zenders van casema te kijken?

Ik had een mailtje gestuurd naar casema en volgens hen moest ik een stand-alone decoder ertussen zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
In principe is het mogelijk als je de juist cam erbij hebt... maar of een satelliet Irdeto of Viaccess cam werkt bij kabel?


Normaal gesproken zijn CI-cams universeel dus die zouden gewoon moeten werken lijkt mij.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb gewoon een normale smartcard reader, heb ik dan een speciale reader/CI-module nodig?


Wat bedoel je met een standaard smartcard reader?

Je hebt iig wel een readertje nodig waar je een CI module in kan schuiven, die zijn er dacht ik ook voor digitale satkaarten op de PC.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De smartcard reader is een GemPC Twin, hiermee kun je o.a. inloggen op windows en zo als je de juiste smartcard hebt.

Ik heb nog geen DVB-C kaart, maar de enige die ik kan vinden is die van Terratec.

Kun je me misschien vertellen wat voor reader ik nodig zou hebben?

Of moet ik een speciaal soort dvb-c kaartje kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je zou ook met prodvb en een softwarematige cam de boel aan de praat kunnen krijgen. Ik heb dat eens met poormanscam gedaan en een mastera. Helaas weet ik niet meer precies hoe ik e.e.a voor elkaar had gekregen. is al een hele tijd terug..en of irdeto2 het ermee doet weet ik ook niet..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag ergens dat Poor Man's CAM alleen voor Seca geschikt is.

Als ik gewoon zo'n PCI=>PCMCIA adapter koop, zoals deze, een Irdeto2 CAM, en een normale DVB-C kaart, bijvoorbeeld die van terratec, gaat het dan werken? Of moet de CI in de DVB-C kaart zitten?

 

Ik zie nu dat WatchTVPro CI-modules ondersteund dus dan zou het moeten werken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu dat ze PCI kaarten verkopen met CI aansluitingen.

Gaat het werken met de volgende combinatie + smartcard van casema?

 

Technotrend Budget PCI CI

Technotrend DVB-C Budget C1500

Euro Irdeto CAM

 

Of deze:

DigitalRise DTV DVB-C PCI Cable CI (2031)

Euro Irdeto CAM

 

Of zouden jullie wat anders aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Fins schiet hier weer eens ernstig te kort :-)

 

De Hauppauge Common Interface moet nog voorzien worden van een CAM waar de smartcard in gaat denk ik, welke CAM zou dat moeten zijn...

 

Wij hebben in dit forum nogal last van gebrek aan kennis. Jammer dat er [kennelijk] niemand is die er echt verstand van heeft (ik in ieder geval niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inside information: FloppyDTV-Kabel of FireDTV-Kabel met een binnenkort op de markt komende nieuwe versie van de AlphaCrypt Cam --> wacht op versie 3.04 :-)

 

Nog even een korte uitleg:

De huidige digitale ontvangers voor Digitale Televisie via de kabel zijn 'geregionaliseerd'. Dit heeft te maken met de overeenkomst die kabelmaatschappijen onderling zijn aangegaan. Om de werking van de box op het kabelnet te realiseren is een

regio-key benodigd. Deze regio key staat uitsluitend op de smartcard, zodat de

smartcard alleen met de huidige drie boxen 'praat'.

 

Wat er dus feitelijk benodigd is om de smartcard te kunnen lezen is een CAM die de regio-key codering ondersteund

--> wacht daarom even op versie 3.04

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie dit topic.

 

http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...p;page=0#967834

 

 

Citaat:

Wij krijgen vele vragen en verzoeken of onze (kabel) produkten werken met de smartcards van Nederlandse kabelaanbieders.

 

De huidige digitale ontvangers voor Digitale Televisie via de kabel zijn 'geregionaliseerd'. Dit heeft te maken met de overeenkomst die kabelmaatschappijen onderling zijn aangegaan. Om de werking van de box op het kabelnet te realiseren is een

regio-key benodigd. Deze regio key staat uitsluitend op de smartcard, zodat de

smartcard alleen met de huidige drie boxen 'praat'.

 

Wat er dus feitelijk benodigd is om de smartcard te kunnen lezen is een CAM die de regio-key codering ondersteund. Inmiddels hebben wij positieve resultaten behaald met een testversie van de AlphaCrypt CAM met versienummer 3.04. Wij verwachten dat versie 3.04 over niet al te lange tijd voor het publiek beschikbaar zal zijn.

 

en hier

 

Citaat:

AlphaCrypt CAM v3.04

AlphaCrypt CAM v3.04

Binnenkort leverbaar! CI-Module voor Betaaltelevisie. 6 in 1: De AlphaCrypt CI Module ondersteund naast Irdeto I+II ook Conax en CryptoWorks en is uitermate geschikt voor de ontvangst van betaaltelevisie. De totaaloplossing voor Satelliet, Kabel

 

kost wel weer 100 pleuro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...