Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tijdens een kleine verbouwing hier is mij pc verplaatst, nu wil progdvb geen beeld meer geven (device not started), maar met dvbdream heb ik gewoon beeld. Bij het opnieuw aansluiten van de usb-skystar2 vond de pc nieuwe hardware (de skystar dus),maar softwarematig is er niets veranderd.

Wat kan dit zijn?

Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!!

Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2

Geplaatst:

Heb je setup4PC goed draaien?

DVBdream en andere DVB software wil prima werken zonder setup4PC en/of server4PC, dus alleen met de card drivers.

progDVB wil dat niet. Daarvoor moet ik meen in ieder geval setup4PC draaien, van server4PC ben ik niet zeker of die nodig is.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Hmm interessant, ik heb hetzelfde probleem maar dan anders.

Oude progdvb versies willen mijn skystar 1 niet starten, de nieuwere versies wel, hoe kan dit?

En wat is setup4PC ?

!!geen URL in je handtekening!!

Geplaatst:

setup4PC en server4PC is software die bij de Skystar2 kaart geleverd wordt.

Deze programma's geven ook toegang tot data via de sat heb ik begrepen.

Dit zijn dus niet de kaart drivers van Technisat.

In het begin had ik problemen met setup4PC, die nam af en toe veel te veel geheugen in gebruik. Daarom heb ik toen geprobeerd om de kaart zonder deze software te laten werken. Dat ging met dreamDVB, AltDVB, MyTheatre en RitzDVB goed, maar progDVB wilde zonder die software niet lopen. Bleef "device not started" geven. Op het DVBNetwork forum vond ik toen een topic daarover waarbij men tot dezelfde conclusie kwam.

Met de SS1 heb ik echter geen ervaring, dus ik weet niet hoe het daarmee zit.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Ik draai ProgDVB zonder dat ik beide programma's heb draaien. Ik ga gewoon in ProgDVB naar Device en dan start ik de SkyStar2 door op het knopje start te drukken en hoppa 2 sec later beeld.

Geplaatst:

Mijn pogingen liepen eind vorig jaar, ik heb het met de laatste versies niet geprobeerd.

Werk je onder Windows ? en heb je een groen of rood schoteltje rechts onder in de taskbar ?

Dat starten van het device werkte bij mij niet, hij bleef "device not started" zeggen.

Ik heb een PC lopen zonder setup4PC met een SS2 erin, ik zal het even proberen met 4.55.

Ik heb net even 4.55 geïnstalleerd in de PC zonder setup4PC, maar die blijft bléren dat het "device not started is.

dreamDVB werkt in dat systeem prima, dus de kaart is wel degelijk aanwezig.

Kun jij aangeven hoe jij geïnstalleerd hebt ?

Albert_H.

Geplaatst:

Ik installeer eerst de .dll van de kaart in windows. Zodat het vraagteken in de hardware lijst weggaat. Dan draai ik gewoon de driver cd, ben ik daar mee klaar dan heb ik dus die icons in de taskbar staan en sluit ik ze. Dan haal ik de .exe bestanden via msconfig uit de opstartlijst ( deze lijst werkt windows af als je opstart ) zo zorg ik ervoor dat ze niet meer draaien.

Na een restart doe ik gewoon ProgDVB installeren vai de normale weg. En om mijn kaart aan de gang te krijgen doe ik dan na ProgDVB te hebben ingesteld gewoon start device en de kaart werkt.

Geplaatst:

Mooi, dat zal ik ook proberen.

Ik denk dat het op die manier gaat omdat je setup4PC wel geïnstaleerd hebt, waarbij de nodige dll's e.d. in de Windows system dir gedropt worden. progDVB heeft dus waarschijnlijk geen draaiende setup4PC nodig, maar wel een dll uit dat pakket.

Daar was toen in de draad bij DVBN ook sprake van maar dat bleek bij mij toen niet te werken.

Hopelijk kom ik er vanavond aan toe om het te testen.

Bedankt in ieder geval.

Albert_H.

Geplaatst:

En is het gelukt?

Ps. Thanx voor je mail terug, das CS laat ik voorlopig maar acherwegen. Ik snap der de bal niet van. Heb 2 uur gelezen en getest maar ik krijg het niet aan de gang.

Geplaatst:

Ja het is gelukt. Je truuk werkt bij mij ook. Dus, setup4PC hoeft dus niet te draaien, maar moet wel geïnstalleerd zijn. Als ik nog eens veel tijd heb zal ik eens uitzoeken welke file van setup4PC progDVB nodig heeft. In ieder geval kan ik nu progDVB gebruiken zonder etup4PC. Bedankt.

Albert_H.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen