Gast Geplaatst: 31 augustus 2005 Geplaatst: 31 augustus 2005 Hallo ik heb een 90cm schotel en ik ben aan het uit richten gegaan maar ik zit nog met wat vragen. als ik de motor (sg-2100) op 0 graden zet en de schotel ook , moet ik hem dan de sirius af richten dan bedoel ik het hele spul dus de motor aan de paal draaien. maar dan staat de rotor op 0 graden en niet op 5 graden?? MvG Mega
Gast Geplaatst: 31 augustus 2005 Geplaatst: 31 augustus 2005 rotor + schotel draaien 5 graden is alleen de positie van de satteliet (sirius) niet die van jou rotor die moet op nul blijven staan als je hem uitricht op sirius
Gast Geplaatst: 31 augustus 2005 Geplaatst: 31 augustus 2005 @Megamen Of sirius voor jou de referentiesat is ligt aan de lengtegraad waar je je bevind. Sirius staat exact boven de 5 oost als je dus zelf ook op 5oost woont dan is sirius voor jou het absolute zuiden. Woon je nu op een andere lengtegraad bijvoorbeeld 7oost om maar wat te noemen dan is reutelsat W3A voor jou het absolute zuiden.Dat is ook gelijk de reden waarom de motor op "0" staat.
Gast Geplaatst: 3 september 2005 Geplaatst: 3 september 2005 Nou het is mij gelukt (duurt een zaterdag maar perfect) Ik zit op 6.4 oost dus ik heb de 7 graden maar gepakt De ontvanger heeft nu alles van hispasat tot pan10 met een afstandbediening in de rechterhand en een meter in de linker gaat het het snelst Want op de ontvangst meter op de ontvanger gaat het niet zo makkelijk bedankt MvG Mega
don traffico Geplaatst: 3 september 2005 Geplaatst: 3 september 2005 hallo megaman bij mij is de afstelling niet echt gelukt. want ik ontvang nu van hispasat t'm expres am 22 goed en de nss 703 op 57oost komt heel slecht binnen met een signaal van ongeveer 22% .eigenlijk wil ik de pan 10 en de pan 3r op 43 west ook ontvangen. aangezien dat ik in zuid holland woon heb ik de schotel naar sirius gericht en de zicht van de schotel is 360 graden vrij geen opstakel dus. maar wat ik raar vind als er veel wind is(b.v in de winter) krijg ik de pan 3r heel eventjes te paken soms met een signaal van 70 % maar daarna valt hij weer weg waar zal de fout zijn van de afstelling en hoe moet ik het anders gaan africhten heb een diseq usuals moter en een 90cm funke schotel Dreambox 800 HD Triax110 draaibaar 68.5 E t/m 58 W + MTI Highline 0,2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen