Ga naar inhoud


[Pioneer] diseqc


san

Aanbevolen berichten

Angezien vermoedelijk mijn 2x Way DISEqC 1.0 Toneburst Switch verrot is

(tenminste dat hoop ik maar want anders heb ik pas een echt probleem

de diseqc geeft alleen de astra weer als ik de plug van de hotbird eruit draai).

 

wil ik een anders diseqc gaan kopen maar omdat ik al een tijdje van plan was om er één of zelfs 2 schotels

bij te plaatsen wil ik graag weten wie er ervaring heeft met een DiseqC 3/1 of DiseqC 4/1

is dit net zo makkelijk aan het werk te krijgen als een 2x Way DISEqC waar moet ik opletten bij de aankoop.

Heb ik voor de pioneer een DiSEqC ver 1.0 Toneburst nodig want dat was toen die tijd de enigste versie die erop werkte

of maak dat met de nieuwe moderne software versies van euromuis of spirit niet meer uit en kan ik ook V2.0 gebruiken.

En ben ik verplicht om alle 4 of 3 de uitgangen gelijk te gebruiken werkt het ook met 2 schoteltjes astra/hotbird.

Kan ik gewoon net als bij de 2x Way DISEqC 1.0 die ik nu gebruik de astra en hotbird zelf door de pioneer

geheel de kanalen automatisch laten zoeken en later de 3e of 4e satteliet erbij scannen als de schotel(s) staan.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een diseqC 4/1 werkt zonder meer met de huidige firmware.

Je hoeft geen 4 lnb's aan te sluiten, je kan gwoon kiesen 1,2,3 of 4 lnb's

DiseqC 1.0 is voldoende en een diseqC 2.0 zal normaal gesproken ook werken daar deze compatibel is met 1.0

 

Meeste problemen onstaan om de juiste diseqC instelling in je kanalenlijst te hebben.

 

Is in het Philips forum meerdere keren aan de orde geweest en bij Lex vind je

een handleiding om de diseqC instellingen als het nodig is met MES aan te passen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een diseqC 4/1 werkt zonder meer met de huidige firmware.
Meeste problemen onstaan om de juiste diseqC instelling in je kanalenlijst te hebben.


Ik heb niet de mogelijkheid om een kanalenlijst er in te zetten hier.
Ik laad de kanalen door de pioneer automatisch instaleren in Canaldigitaal volgorde op de astra
overige satellieten doe ik kanalen toevoegen.
Gaat dat ook met 4x of 3x zo makkelijk of gaat dat niet lukken.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...