grunnsat Geplaatst: 21 november 2005 Geplaatst: 21 november 2005 Citaat: Hoe kan jij connecten met een Humax via een RJ45 connector? zijn er dan DB9F connectoren waar je deze kan inpluggen? Die zijn inderdaad te koop bij de electronica handel. Je krijgt dan een 'bouwpakketje' van een DB9 plug met aan de 'kabelkant' een female RJ45 connector. Daar zijn 8 draadjes met female pinnetjes aan bevestigd die je dan in een 9-polig "D" blokje moet steken. Op die manier kun je de kruisverbindingen maken.
Gast Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Moet die UTP-kabel een patchkabel of een crossed zijn?
grunnsat Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Citaat: Moet die UTP-kabel een patchkabel of een crossed zijn? Wat als cross-kabel verkocht wordt is een ethernet cross-kabel. Als een RJ-45 cross-kabel voor een ander transport type gebruikt (RS423, koper fddi o.i.d.) , dan zijn er ook andere cross verbindingen nodig. Conclusie: je moet gewoon een rechte UTP (patch) kabel gebruiken, en alle cross verbindingen maken door de juiste pinnetjes te kruisen in de DB9 pluggen. Dat is overigens niet zo makkelijk als het lijkt, als je de twisted pair karakterestieken van de kabel wilt blijven benutten. Ik zou even na moeten kijken wat de beste methode is om dat te doen, ergens moet ik wel schema's hebben.
Gast Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Maar als ik er al een nullmodem tussehang en de UTP gewoon gebruik als verlenging hoef ik niks meer te kruisen, toch? Alvast heel er bedankt grunnsat!
grunnsat Geplaatst: 22 november 2005 Geplaatst: 22 november 2005 Citaat: Maar als ik er al een nullmodem tussehang en de UTP gewoon gebruik als verlenging hoef ik niks meer te kruisen, toch? Dan niet vanzelfsprekend. Dan kun je beide DB9 pluggen precies gelijk configureren. Blijft echter wel dat je ook dan toch wel moet proberen de aderparen zo slim mogelijk te gebruiken om de kans op stoorsignalen van buitenaf zoveel mogelijk teniet te doen.
MagicOnline Geplaatst: 23 november 2005 Geplaatst: 23 november 2005 Citaat: @magicOnline: Hoe kan jij connecten met een Humax via een RJ45 connector? zijn er dan DB9F connectoren waar je deze kan inpluggen? Grtz David ik zij ook //// UTP CAT5E gebruikt en 2 UTP koppel blokjes, en aan de null-modem kabel 2 RJ45 connectoren gezet //// gewoon de nulmodem kabel doorknippen en er rj45 connectoren opzetten en die in de utp koppelblokje steken. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 ok, bedankt.. ik heb het volgens deze combinatie gedaan: Een nulmodem van 2m+seriele 1op1 kabel van 10m+serieel naar usb adapter op mijn portable Aan de uiteinden van de seriele kabel van 10m telkens een adapter om 25pins naar 9pins om te vormen.. Deze combinatie is waarschijnlijk niet de meest elegante oplossing, maar werkt wel zeer goed! Het probleem is enkel de adaptertjes DB25<->DB9 te vinden. Wie geïnteresseerd is kan ik wel info bezorgen via PM over waar ik mijn gerief gevonden heb. Cheers!
satvet Geplaatst: 16 december 2005 Geplaatst: 16 december 2005 Alhoewel een driedraads nulmodem voldoende is kun je voor de lange afstand misschien beter een versie met handshake nemen. Alle informatie over nulmodems vindt je hier: http://www.lammertbies.nl/comm/info/nl_RS-232_null_modem.html
grunnsat Geplaatst: 17 december 2005 Geplaatst: 17 december 2005 Wel een aantekening bij deze pagina. Bij de 'duurste' kabel zoals die genoemd wordt (Nulmodem met volledige handshaking), blijkt CD (Carrier Detect) niet gebruikt te worden. Dit signaal geeft aan dat een aangesloten modem een goede draaggolf (Carrier) van een ander modem ontvangt. Alleen dan is goede communicatie mogelijk als je modems gebruikt. Er zijn daarom de nodige toepassingen die alleen willen werken als het CD signaal op staat. Met deze kabel gaan die dus nooit werken, wel met de voorafgaand genoemde kabel (Nulmodem met gedeeltelijke handshaking).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen