slider Geplaatst: 5 september 2005 Geplaatst: 5 september 2005 ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen,mijn probleem is: ik heb een thuisnetwerk gemaakt,van mijn pc naar de kinderen hun pc is geen probleem,ik kan er op doen en laten wat ik wil,echter als ik via de kinderen hun pc naar mijn pc wil gaan dat krijg ik de melding dat ik geen rechten voor deze pc heb en dus geen toegang? wie kan mij helpen,ik draai op win xp op beide pcs,mijn printer heb ik wel kunnen delen,en werkt van mijn kinderen hun pc,ik heb mijn c schijf ook gedeeld,maar geen resultaat,graag raad, beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider
FNONAMUS Geplaatst: 5 september 2005 Geplaatst: 5 september 2005 Wat je kan doen is op de andere PC een extra account aanmaken met exact dezelfde naam / pw combinatie en dan admin rechten geven. Dan is erverder de keus of je alle netwerk pc's in wilt laten loggen op díe pc, of alleen een specifieke gebruiker. En wat ook makkelijk is, is alle PC's in het zelfde netwerk te hangen: bijvoorbeeld SAT4ALLNET. Dat wijzig je (per PC) door start-instellingen-conf.scherm-system-tabblad computernaam - en dan de onderste optie "wijzigen" en vervolgens weer onderste naam aanpassen. PC nieuw opstarten en klaar. Todays dummy is tomorrows expert!
Gast Geplaatst: 5 september 2005 Geplaatst: 5 september 2005 logmein is ook een leuke site. je kunt dan wereldwijd inloggen op een pc. bestandje downloaden inlogcodes maken en het werkt....
slider Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Geplaatst: 5 september 2005 het lukt niet op deze manier in bijlage zit een schermafdruk van de foutmelding,ik hoop dat er nog tips zijn,bedankt,slider 966071-Doc1.doc beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider
Poetsdoekje Geplaatst: 5 september 2005 Geplaatst: 5 september 2005 Ik denk dat je \\Patrick dezelfde rechten moet verlenen dan de rechten die jij hebt als beheerder van het netwerk. Het schijnt dat de andere computers dan jij niet dezelfde rechten hebben... groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
FNONAMUS Geplaatst: 5 september 2005 Geplaatst: 5 september 2005 Je hebt nog steeds 2 netwerken en dan heb je geen rechten aangemaakt in die andere PC. Je eigen PC log je in met : Pietje en ww bell, in de andere PC moet er exact het zelfde staan. Als je nu niet opstart met een ww, dan is dat beter om dat tóch in te stellen. Ehhh : heb je wel een share gemaakt, en welke rechten (lezen, schrijven etc.) hebben die? Kijk anders eens op www.mandersonline.nl (Admin: volgens mij geen advertentie site, wel handig voor dit soort zaken..) Todays dummy is tomorrows expert!
slider Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Geplaatst: 5 september 2005 ben al een stapje verder, ik kan verbinding maken met mijn extern bureau blad van mijn computer,echter zegt hij nog altijd geen rechten voor deze server,ik zou graag hartenjagen op het netwerk tegen mijn kinderen spelen. wat bedoe je precies met share en dezelfde rechten? ik heb op de pc van de kinderen ingelogd met zelfde usersname en password als ik op mijn pc gebruik,nog steeds u hebt geen rechten voor deze server,graag nog hulp,bedankt tot nu toe,slider beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider
the boss Geplaatst: 5 september 2005 Geplaatst: 5 september 2005 En als je de firewall uitzet ?? Had hier laatst ook zoiets,wel de ene kant op maar niet de andere kant op. Terwijl beide pc`s de zelfde rechten hadden. Als ik de firewall uitzette lukte het wel,toen wist ik dus dat het aan de firewall lag,dat toen ff aangepast en toen werkte het. Wie weet heb je er iets aan. Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
FNONAMUS Geplaatst: 5 september 2005 Geplaatst: 5 september 2005 Citaat: ......wat bedoe je precies met share en dezelfde rechten?... Share (sorry) = delen. Je gaat in die pc van de kids naar een map die je wilt delen. Klik op rechtermuis en kies dan in die opties dan delen. Je moet wel enigsinds begrip hebben van delen, anders zet je misschien te veel open... Je kan ook kijken wat je gedeelt heb met: -start - uitvoeren - niks invullen maar kies bladeren - blader door je netwerk- kies volledig netwerk - kies de middelste optie (ms windows network) - en dan het netwerk klikken - (een paar keer, wijst zichzelf...) dan zie je die PC.TIP: geef alle PC's een beetje logische naam, Bijvoorbeeld PCkids-12345, PC PAENMA-004444 of zo, kan je ze makkelijker herkennen. Als je daar nu geen mappen of zoiets ziet staan, heb je niet goed gedeeld (boefje). Todays dummy is tomorrows expert!
slider Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Geplaatst: 5 september 2005 het is gelukt,bedankt het lag inderdaad aan het delen,als mij nu nog iemand kan zeggen hoe ik hartenjagen kan spelen via het netwerk thuis,dan ben ik geholpen,bedankt voor de goede hulp zo ver,slider moet ik dan mischien iets anders instellen? beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen