Ga naar inhoud


[Strong] Alle zenders behalve Talpa weg naar opnieuw zoeken.


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden alle zenders opnieuw gezocht op mijn Strong 8000, omdat ik Talpa er bij wou. Na het opnieuw zoeken waren alle nederlandse zenders weg, maar ik had wel Talpa! Voordat ik ging zoeken deden alle nederlandse zenders het goed en ik heb de schotel ook niet verplaatst voor of tijdens het zoeken. Ik ben alle zenders (+- 400) bij langs geweest, maar geen nederlandse, wel zenders zoals Al Jazeera. Zit ik nu op de verkeerde satteliet (hotbird?) of is het iets anders? Ik hoop dat jullie een oplossing hebben want ik ben al een hele tijd aan het proberen geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb je ze opnieuw laten zoeken met het kaartje erin van canal+ en aangegeven dat je ze in canal+ volgorde wilt hebben?

Dan moeten er namelijk meer dan 1000 kanalen opgeslagen zijn en dan moet limburg L1

er ook op staan! (ben je ze wel allemaal bij langs gegaan?)

Wat voor firmware heb je er in zitten?

't Is wel vreemd dat je zomaar die kanalen kwijt bent...

 

Suc6

 

Satman

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, heb hetzelfde probleem met sattr. 20 op de strong 8100. Een heleboel zenders, maar geen enkele nederlandse!! Dit met een originele kaart en 2 satellieten (astra en hotbird). Op mijn eerste ontvanger (beneden) is alles prima. Had voorheen ook problemen met L 1 en de DSF en dat schijnt waarschijnlijk iets te maken te hebben met óf de lnb óf de ontvanger. De strong is wellicht hierin toch wat te onnauwkeurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
tja, heb hetzelfde probleem met sattr. 20 op de strong 8100. Een heleboel zenders, maar geen enkele nederlandse!! Dit met een originele kaart en 2 satellieten (astra en hotbird). Op mijn eerste ontvanger (beneden) is alles prima. Had voorheen ook problemen met L 1 en de DSF en dat schijnt waarschijnlijk iets te maken te hebben met óf de lnb óf de ontvanger. De strong is wellicht hierin toch wat te onnauwkeurig.


heb je al de lnb A & B omgedraaid?Bij Sattracker 2.0 is ie omgedraaid!

Hotbird = A
Astra = B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze opnieuw laten zoeken met canal plus volgorde en het kaartje er in. Het gekke is dat er nu ook operator 1, 2 en 3 bij staat:S, dat had ik eerst niet. Ik heb firmware versie 22 als ik het goed uit mijn hoofd weet.

LOLA, wat bedoel je met lnb A en B omdraaien? Ik heb er niet zoveel verstand van dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb ze opnieuw laten zoeken met canal plus volgorde en het kaartje er in. Het gekke is dat er nu ook operator 1, 2 en 3 bij staat:S, dat had ik eerst niet. Ik heb firmware versie 22 als ik het goed uit mijn hoofd weet.
LOLA, wat bedoel je met lnb A en B omdraaien? Ik heb er niet zoveel verstand van dus...

Heb je nu wel de Ned.kanalen?
En Lola reageert niet op jouw posting, maar op die van edske, jij hebt een originele ontvanger met 1 LNB,toch?

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb ik inmiddels gevonden, en als ik A en B omdraai heb ik geen signaal. Dus zoals ze nu staan (A en B, op 00) dan heb ik wel signaal, veel zenders maar geen nederlandse. Zou een oplossing kunnen zijn om sattr. er opnieuw overheen te gooien of evt eerst de originele?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zondag Sattracker 2.0 erop gezet met een "draaibare" kanalenlijst

inclusief de patch van Interpol en de laatse patch van eind augustus.

 

Het drama was weer compleet, weer uitval terwijl de vorige situatie

Sat 1.7 stabiel was, hoe kan dat nou?

 

De moraal: "Vernieuwing is nog niet altijd verbetering"

en tip; bewaar je oude settings en firmware tot je zeker

bent dat vernieuwing ook echt verbetering is.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...