tosca Geplaatst: 6 september 2005 Geplaatst: 6 september 2005 Hoop dat dit mag hier? Wij hebben een website die word onder houden door een school,alleen de leerlingen zijn er nog niet. Nu wil ik wat foto,s plaatsen maar dat gaat alleen met jpg,de foto,s zijn jepg hoe kan ik van jepg de foto,s naar jpg brengen of maken? Vast bedankt Aad
EL PIÑO Geplaatst: 6 september 2005 Geplaatst: 6 september 2005 Ik neem aan dat de foto's nu '.jpeg' als extensie hebben. De extensie 'jepg' ken ik namelijk niet. Als dit zo is kun je het heel simpel doen door met de Windows verkenner naar de debstreffende bestanden te gaan, er met de rechter muisknop op te klikken, voor 'naam wijzigen' te kiezen en het laatste deel van het bestand (nu jpeg) simpelweg te wijzigen naar 'jpg'. Windows zeurt dan wel wat maar dat kun je negeren. .JPEG en .JPG zijn namelijk twee extensies voor hetzelfde soort bestand, waar de laatste de eigenlijke extensie is. Als je het echter wel bekijkt hóeft het niet eens te worden veranderd. Als in Windows de extensies niet worden weergegeven, kun je dat veranderen door bovenin naar 'Extra' te gaan en dan voor 'Mapopties' te kiezen. In het scherm dat je dan krijgt, kies je het tweede tabblad (Weergave) en zoek je ff naar 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' dat moet uit staan. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 6 september 2005 Geplaatst: 6 september 2005 Opmerking; als je een foto hebt met jpg extentie geeft windows aan dat het een jpeg bestand is
Ome Merde Geplaatst: 6 september 2005 Geplaatst: 6 september 2005 Nu wil ik wat foto,s plaatsen maar dat gaat alleen met jpg uh ? .gif gaat ook gewoon hoor, of bitmap (.bmp) echter die zijn vrij groot (geen compressie) merDe deze ruimte is te huur
mietde Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 Gewoon het bestand hernoemen naar bestandsnaam.jpg Als je d'r veel moet doen dan een meervoudig henoemen tooltje gebruiken zoals in Total Commander zit. You cannot ignore that member
Gast Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 JEPEG (Joint Phototographic Experts Group) is hetzelfde als JPG. Windows gebruikt slechts een drieletterige (vies woordje..) extensie in tegenstelling tot Mac. Zo is het daar ook Tiff (Tagged Image File Format) en bij Windows weer Tif. Gewoon de extensie veranderen. De meeste computers lezen hier wel doorheen trouwens.
Gast Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 idd gewoon de extensie aanpassen deze zal wel ff melden " Door deze extensie te wijzigen wordt het bestand mogelijk onbruikbaar" Wilt u de extensie toch wijzigen? Klik JA, grtz,
Gast Geplaatst: 8 september 2005 Geplaatst: 8 september 2005 Het is trouwens een zegen dat de verschillende extensies tegenwoordig gelezen kunnen worden door de concurrenten onderling. JPEG op JPG maakt niet meer uit. Omdat Photoshop oorspronkelijk voor de Mac is geschreven zijn deze extensies ontstaan. Inmiddels is het verschil tussen deze twee rivalen voor mij niet meer dan een andere toetscombinatie op bepaalde momenten. Met Alt of het appeltje.
Penthe Geplaatst: 10 september 2005 Geplaatst: 10 september 2005 Citaat: Hoop dat dit mag hier? Wij hebben een website die word onder houden door een school,alleen de leerlingen zijn er nog niet. Nu wil ik wat foto,s plaatsen maar dat gaat alleen met jpg,de foto,s zijn jepg hoe kan ik van jepg de foto,s naar jpg brengen of maken? Vast bedankt Aad Dosbox openen path intikken waar de jpeg files staan, eenmaal daar intikken -> rename *.jepg *.jpg En alles is dan keurig .jpg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen