Gast Geplaatst: 6 september 2005 Geplaatst: 6 september 2005 Heb nu al een tijdje problemen met met philips tv, in eerste instantie wisselde de kleuren van het scherm enzo, waarschijnlijk beeldbuis die defect aant raken is, maarja na 5,5 jaar is ie dan ook bijna aan ze eindje en dit ging ook weer over naarmate de tv warmer werd... Echter zat ik gister avond lekker te stoeien met me schotelontvanger, tot ik ineens een hele harde knal hoorde en vervolgens de tv op zwart.... Het enigste wat ie nu nog doed zijn korte piepjes, zeg maar 2 per seconde... Dus heb dat ding nu helemaal uitelkaar gehaald en zitten zoeken op de print, maar kan jammergenoeg niet echt een duidelijk kappotte condensator oid vinden.... Nu vroeg ik me dus af of iemand dit probleem bekent voorkomt, en wat nu eigenlijk de eerste stap zou zijn om is te gaan meten enzo... Hoop dat iemand een oplossing voor dit probleempje weet, als er behoefte is aan foto's van de print enzo dan hoor ik het wel.. Het chassisnummer is volgens mij trouwens; 6aMD2.25 AA Alvast bedankt MP
boarder Geplaatst: 6 september 2005 Geplaatst: 6 september 2005 Ohmmeting op de horizontale eindtrap. Als je korte piepjes hebt, betekent dit dat de voeding in beveiliging gaat. Waarschijnlijk kortsluiting in de secundaire kringen : Hoogspanning, horizontale afbuiging , audio,..... Met ohmmeting kun je al heel ver geraken.... Succes, Boarder
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen