bvervoort Geplaatst: 6 september 2005 Delen Geplaatst: 6 september 2005 Ik wil binnekort mijn vliering openmaken (huis uit 1934, dus alles van hout) en moet dus een opklapbare zoldertrap en dakraam in mijn zolder knutselen. Zo neuzend bij de bouwmarkt ziet dit er allemaal simpel genoeg uit (gaatje zagen, insteken, vastschroeven etc), maar ervaring leert dat dat vaak niet zo is. Om nu te voorkomen dat ik straks met een lekkend dak of ingestort plafond sta - iemand nog ervaringstips? /Ben Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1pm Geplaatst: 6 september 2005 Delen Geplaatst: 6 september 2005 ik zou zeker van et bekende merk zolderraam maken v*l*x heb et zelf ook 2 jaar geleden gedaan (slaapkamer op zolder voor mijn dochter gemaakt). Goeie handleiding en werkt perfect , als je zelf handig bent lukt dit best . Wel niet vergeten goeie steunbalken te maken waar et raam op gemonteerd moet worden. suc6 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SatWijchen Geplaatst: 6 september 2005 Delen Geplaatst: 6 september 2005 Inderdaad in de bouwmarkt lijkt het allemaal maar simpel. Maar je zult toch even moeten kijken hoe je balkenlaag loopt waar je de vlizotrap wilt maken,je zult waarschijnlijk een raveling moeten maken dat wil zeggen een vloerbalk doorzagen en die opvangen met behulp van de andere vloer balken. -------------------------------------balklaag ! --------! <dit is een raveling een dwarsbalk om de doorgezaagde vloerbalk ! op te vangen ! ---------------------------------- Hetzelfde geld voor je dakraam heb je een sporenkap of een kap met gordingen? LAAT JE GOED VOORLICHTEN!!!! Op zich is het niet echt moeilijk om te maken maar er zijn dus echt wel wat dingen waar je dus goed op moet letten! Ik ben niet zo goed om dingen te verwoorden, meer van met m`n handen werken. Maar ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het tekeningetje is niet echt gelukt in het origineel sorry VU+DUO Dreambox 7000 Dreambox 500 Dreambox 600 PVR Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harare Geplaatst: 6 september 2005 Delen Geplaatst: 6 september 2005 Hoi Ben, Ikzelf ben niet zo'n doe-ut-zelvert, (laat het meestal doen ) Maar, als je zo'n Vel*xraam (prima dingen overigens) gaat aanschaffen, kijk dan eerst even of ' ie door de trapruimte naar boven kan. Anders moet ' ie met een trapladdertje buitenom eringezet worden. Groetjes, Arie [color:"#00FF00"] My Laro and Me [/color] TF7710HDpvr,Samsung 9500ci,visiosat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen