Ga naar inhoud


lage kwaliteit kanaal 64 rotterdam


Gast koskamp

Aanbevolen berichten

Ik heb digitale tv van kpn (standaard setjes) met een aantal binnenantennes en 1 buitenantenne, en heb op alle kanalen perfect ontvangst (99% sterkte 99% kwaliteit) behalve op kanaal 64 (sbs6, nick/talpa, veronica/jetix, net5, mtv). Sterkte is wel hoog 90-99% maar de kwaliteit is niet meer dan 10-20%. Resultaat is stilstaand beeld en blokjes. Ik woon in de omgeving van rotterdam. Zijn er meer mensen dit dit hebben opgemerkt, of, omdat ik net in buiten het ontvangstgebied woon, heb ik last dat kanaal 64 net even wat zwakker is als de rest? Lijkt me niet aan de antenne(s) te liggen, die heb ik al alle kanten opgedraaid en het maakt allemaal niets uit.

 

Koskamp

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met kanaal 64 heb ik ook problemen. Maar ik zit wel helemaal op de rand van het ontvangstgebied. Heb gebeld met KPN klantenservice digitale tv en die vertelden mij (onder voorbehoud!)dat er landelijke dekking is begin 2006.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al wat emailtjes gestuurd naar kpn, maar daarvan krijg je alleen maar van die standaard antwoorden (antenne draaien, glas in lood ramen, gewapend beton). En ze bellen heeft waarschijlijk ook geen zin, want dan komen ze weer met van die standaard antwoorden. En als jij, Bink, ook problemen hebt op kanaal 64, terwijl jij een andere zendmast als die van rotterdam gebruikt, zullen ze inderdaad wel wat aan het klooien zijn met dat kanaal. Dus we wachten maar af. Is alleen lullig voor de kinderen, want precies de twee tekenfilm zenders (jetix en nick) zitten op dit kanaal...

 

En dat van die landelijke dekking begin 2006, geloof ik niets van. Ze lopen al ruim een jaar te brullen dat ze steeds meer gaan uitbreiden, maar daar komt tot nu toe nog helemaal niets van terecht. Misschien krijgt Bink wel gelijk en wordt het pas 2007...

 

Koskamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN en Digitenne maken toch gebruik van dezelfde techniek (en dus ook zendermasten en kanalen)??????? Of heb ik het nu helemaal mis? Indien dit hetzelfde is (postcodecheck digitenne en kpn zijn nagenoeg hetzelfde, net zoals het ontvagstgebied) zal de uitrol voor heel Nederland van Digitenne en Kpn ook hetzelfde zijn...

 

Koskamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zijn het dezelfde zenders, KPN of Digitenne, het komt vanaf dezelfde antennemast. Bij mij is kanaal 64 ook zwakker. Mij is toen verteld door een hobby-ist dat er een beetje een gouden regel is in televisie frequenties: Hoe hoger de televisie frequentie, hoe minder het bereik in vergelijking met lagere kanalen.

 

Hij liet dat toen zien aan het vermogen van bijvoorbeeld de analoge televisiezender Nederland 1. Aangezien het digitale netwerk (nog) geen onderscheid maakt in vermogen vanaf dezelfde mast, zou dat dus ook kunnen gelden.

 

Ik ontvang bijvoorbeeld kanaal 23 uit Hilversum veel beter dan kanaal 64 uit Lopik. Toch is Lopik heel wat kilometertjes dichterbij Veenendaal dan Hilversum.

 

Ik ben niet technisch, dus mijn verhaal zal allicht nuancering en verbetering kunnen gebruiken. Dat laat ik dan ook graag aan iemand anders over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bink,

 

Je kunt er hard om lachen maar een hoop uitzendlocatie's zijn inmiddels technisch in orde. De zenders (en antennes) zijn geinstalleerd en hoeven alleen maar aangezet te worden. Het gaat dus voornamelijk om de toestemming om te mogen uitzenden. Als die er is kan het heel snel gaan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Codx

 

Nou, ik ben verbaasd.

Dan is de investering die KPN heeft gedaan in Digitenne dus tóch goed besteedt..

 

Lof! Hulde!

 

Maar nog steeds: eerst zien, dan geloven.

Want jouw zin: "...toestemming om te mogen uitzenden", begrijp ik niet. Ze hebben een landelijke licentie, dus ik vraag me af op welke toestemming je doelt....

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

freqentie coordinatie. overeenstemming met het buitenland. Tevens moeten er eerst analoge zenders uitgezet worden zodat er freq vrij komen. En daar kun je helaas het protest verwachten. (dat kan weer voor uitstel zorgen.)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...