Gast Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 Heeft iemand ervaring met de installatie van deze distributie? Ik heb ze gedownloaded (controle met MD5 uitgevoerd en daarna opnieuw in installatieprogramma en OK). Ik gebruik Yast om te installeren. Tijdens de uitvoering ervan blokkeert mijn PC. Zijn er suggesties? Ik bezit een PC met Intel 2.8 Mhz proc. + Hypertr.(heb ik uitgeschakeld tijdens installatie). Ook de HD-smartfunctie staat uit. Ik bezit 2 HD. Op de eerste staat Windows XP Home Edit SP2 en op de tweede wil ik dus linux installeren.
Barabas Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 Dit is welliswaar geen oplossing... ik had het zelfde probleem met Fedora Core 4 op mijn Diamond 2500 laptop. Ik gebruik nu Suse 9.3, gaat als een speer! Ironisch toch? Dat zeg ik... lezen!
Gast Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 probeer eens een geheugentest (www.memtest86.com) en anders probeer eens te installeren zonder netwerkkaart en zonder geluidskaart (of disable'n) Bij mij een vergelijkbaar probleem gehad, echter ik kwam de installatie van SLES wel helemaal door... pc liep steeds muurvast na een paar minuten; hier bleek de geluidskaart verkeerd geinitialiseerd te worden.
uniden Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 ondersteund suse ook nederlands? dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
Decman Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 Citaat: Heeft iemand ervaring met de installatie van deze distributie? Ik heb ze gedownloaded (controle met MD5 uitgevoerd en daarna opnieuw in installatieprogramma en OK). Ik gebruik Yast om te installeren. Tijdens de uitvoering ervan blokkeert mijn PC. Zijn er suggesties? Ik bezit een PC met Intel 2.8 Mhz proc. + Hypertr.(heb ik uitgeschakeld tijdens installatie). Ook de HD-smartfunctie staat uit. Ik bezit 2 HD. Op de eerste staat Windows XP Home Edit SP2 en op de tweede wil ik dus linux installeren. Ik heb nu een paar dagen Suse 9.3 draaiende op een Asus Intel computer Pentuim III 800 MHz, jawel. Ik heb de Eval DVD versie gedownload en geen enkel probleem ondervonden tijdens en na de installatie. Alle hardware werdt keurig gedetecteerd en voorzien van drivers, uitgezonderd Infinity Usb, hoewel Suse hem wel herkende. Ook m'n Skystar2 kaart werdt netjes gedetecteerd en voorzien van drivers en werkte netjes na het opstarten van KaxTV. Ook ik heb op de eerste partitie Windows XP Pro staan en beide systemen werken zonder problemen. Wat het blokkeren aangaat....het is me weleens voorgekomen met Mandrake 9.2 die zelfs de BIOS van slag bracht en de snelheid op 400 MHz had gezet i.p.v. 800 MHz. Sinds die tijd staat BIOS update niet meer op enable. Oh ja de MD5 checksum klopte hier niet, na een tweede keer branden op een andere DVD, weer niet kloppend, maar ik besloot toch Suse te installeren, tot nu toe zonder nare gevolgen. Hopelijk heb je wat aan deze info die ik schreef in het systeem: Suse 9.3 waar mijn server ook draait naar zeer tevredenheid! Gr Decman. Dreambox DM7000S, Echostar 2200 2CI, Skystar 2. Schotels: Triax 88 CM + DiSEqC Stab HH100 Rotor, Fixed Triax 66 CM.
Pr0x1Mus Geplaatst: 7 september 2005 Geplaatst: 7 september 2005 Beste Eddy54, Ik gebruik al sinds enkele maanden SuSE 9.3 Pro op een Pentium IV 2,8 GHz met HT. Zonder problemen! Het verhaal dat je beschrijft doet mij denken aan een soortgelijk voorval dat ik had met de installatie van Mandrake 9.O. Toen ik deze distro wilde installeren liep de hele PC vast en knipperden er lampjes op mijn keyboard. (zo kwam ik uiteindelijk bij SuSE) Volgens de FAQ database van Mandrake was er toen sprake van een zgn. "kernel panic". Om kort te gaan..., ik had hardware in mijn PC waarvan voor de installer niet duidelijk was wat ie er mee aan moest. Die raakte zo in de war dat alles blokkeerde. Daardoor liep het hele installatieproces vast. Heb je soortgelijke symptomen waargenomen? (knipperende lampjes) Weet niet of je dat verder help, maar is misschien nuttig. Hartelijke groeten, Pr0x1Mus
Penthe Geplaatst: 10 september 2005 Geplaatst: 10 september 2005 Citaat: Heeft iemand ervaring met de installatie van deze distributie? Ik heb ze gedownloaded (controle met MD5 uitgevoerd en daarna opnieuw in installatieprogramma en OK). Ik gebruik Yast om te installeren. Tijdens de uitvoering ervan blokkeert mijn PC. Zijn er suggesties? Ik bezit een PC met Intel 2.8 Mhz proc. + Hypertr.(heb ik uitgeschakeld tijdens installatie). Ook de HD-smartfunctie staat uit. Ik bezit 2 HD. Op de eerste staat Windows XP Home Edit SP2 en op de tweede wil ik dus linux installeren. Heb een week geleden opensuse pro 9.3 geinstalleerd op een amd 1.3ghz met 2 hd's en daar suse op 2e hd gezet en werkt prima, maargoed daar gaat het verders ook niet om. Check even wat is je mainboard memory speed en wat voor geheugen zit daarop, bijv mainboard 333 met 400 mem kan je wel windows installen maar geen linux dan hangt je pc, een veel gemaakte fout door verkopers van pc's die willen beweren dat 400 mem op een 333 mainboard werkt, ook andersom dus 400 mainboard en dan 333 mem er op wil linux nog wel eens hangen, dus check of dat gelijk is, dus 333 - 333 of 400 - 400, iets anders kan ik er niet bijverzinnen dan zwaar unsuported hardware, maar dat vind ik zelf al ongeloofwaardig want tot op heden gaat install op alle pc's en laptops vlekkenloos, of je memory is kaduuk en dan krijg je kernel panic of hangt direct na laden kernel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen