Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn vraag is erg simpel, en ik vrees dat het antwoord negatief is maar om zeker te zijn toch maar:

Ik heb op een ouder systeem nu Windows XP (Pro) draaien, dat doet het weliswaar redelijk goed bij normaal gebruik, maar begint al te hikken als ik een MP3'tje wil encoden of iets aan het downloaden ben met hoge snelheid en daar nog andere dingen tegelijk bij doe.

Vandaar dat het me verstandig lijkt om er maar Win 2000 op te zetten, maar... Ik wil natuurlijk liever niet van mijn data af. Bovendien heb ik alleen een Win 2000 upgrade disc en geen volledige Windows 98 of bijvoorbeeld ME. Is het dus mogelijk om m.b.v. die upgrade disc naar Win 2000 te gaan met behoud van mijn huidige gegevens, of zal ik toch op zoek moeten naar een volle oudere Windows versie en de HDD moeten formatteren?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Q. Can I downgrade my OEM version of Microsoft Windows XP Professional to Windows 98 (Second Edition)?

A. Yes. OEM Downgrade Rights for desktop operating systems apply to Windows XP Professional only. Please note, OEM downgrade versions of Windows XP Professional are limited to Microsoft Windows 2000 Professional, Microsoft Windows NT Workstation 4.0, and Microsoft Windows 98 (Second Edition). End users can use the following media for their downgrade: Volume Licensing media (provided the end user has a Volume Licensing agreement), Retail (FPP), or System Builder hologram CD (provided the software is acquired in accordance with the Microsoft OEM System Builder License). The downgrade operating system is governed by the Windows XP Professional EULA, and the end user cannot use both the downgrade operating system and Windows XP Professional.

En lees je pm even.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen