Crest Geplaatst: 10 september 2005 Geplaatst: 10 september 2005 Gebruik je voor die nieuwe harde schijf wel een 80 aderige kabel? Dat is zo'n kabel met fijne draadjes. Als je een 40 aderige kabel gebruikt, kan dat ook problemen veroorzaken.
Con Geplaatst: 10 september 2005 Auteur Geplaatst: 10 september 2005 Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Het is een nauwelijks ontelbare lintkabel, dat wel. Een bestaande kabel die voorheen ook werd gebruikt voor mijn bestaande HD. Tevens wordt zo'n kabel ook gebruikt voor de cd- en dvd apparaten in mijn pc. De connectors zijn in ieder geval 40-polig. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 11 september 2005 Geplaatst: 11 september 2005 Een 40 polige kabel heeft aan één zijkant een rode rand een 80 polige een blauwe dacht ik dus makkelijk te controleren. GR
Con Geplaatst: 11 september 2005 Auteur Geplaatst: 11 september 2005 Citaat: Een 40 polige kabel heeft aan één zijkant een rode rand een 80 polige een blauwe dacht ik dus makkelijk te controleren. GR Dan heb ik een 40-polige kabel (rode rand). HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2005 Geplaatst: 11 september 2005 Citaat: Gebruik je voor die nieuwe harde schijf wel een 80 aderige kabel? Dat is zo'n kabel met fijne draadjes. >> Als je een 40 aderige kabel gebruikt, kan dat ook problemen veroorzaken. << en waarom? de nieuwere ata drives schakelen via hun cmos meteen naar het oude protocol. dus waarom zou dat problemen opleveren. alleen als je er alles uit wilt persen moet je 80 aders gebruiken (maar dan hang ook geen oude ata ertussen) Con, Respect > nooit geflashed en toch succes.. en nu door.. met de banaan. cheers Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Con Geplaatst: 11 september 2005 Auteur Geplaatst: 11 september 2005 Ik wil hier even op doorgaan. Hoewel ik niet vel snap van het voorgaande blijft die kabel mij intigreren. Ik heb een oude en een nieuwe HD. Mijn moederboard zegt in de beschrijving Nu zijn er een aantal opmerkelijke zaken te vertellen; - de update van SP2 duurde totaal ruim een uur (SP2 duurt dus langer dan xp zelf) - het kopieren van de oude hd naar de nieuwe hd duurde . . , je wil het niet weten. - gekraak bij audio op nieuwe hd en xp en soms een complete vastloper - audio op oude hd geen probleem, audio op oude xp van nieuwe xp gekraak - audio van nieuwe xp van zowel oude hd als nieuwe hd gekraak Mijn kabels (hd's en cd's) hebben een rode rand maar wel een blauwe connector. Is dat dan een 80-aderige lintkabel? Ik hoop dat de kabel het is, flashen (waar ik wel blij mee ben) en oude en nieuwe drivers (XP en w2k) mochten niet baten voor dit probleem. Begrijp het goed, geen moeite met nieuwe kabels kopen, maar een beetje zekerheid vooraf kan ik goed gebruiken. Bewerkt (toegevoegd) Inmiddels de aders geteld, het zijn er 80. Dus de kabel is goed. Ware het niet dat er een oude en nieuwe HD aan 1 kabel hangt. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Crest Geplaatst: 11 september 2005 Geplaatst: 11 september 2005 Kijk hier voor informatie over 80-aderige kabels: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/confCable80-c.html Probeer eens alleen de nieuwe harde schijf op de ide 1 poort. De oude harde schijf kun je aan de ide 2 poort hangen (samen met cdrom of writer) als daar nog plek is.
Con Geplaatst: 11 september 2005 Auteur Geplaatst: 11 september 2005 Bedankt voor de link. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen en de nieuwe hd zo dicht mogelijk bij het moederboard (eerste connector). Windows mediaplayer 10 geinstalleerd, ook geen verbetering. Ik moet het echt zoeken in de hd krijg ik nu toch wel sterk de indruk. Ik heb inmiddels ook al beroerde verhalen gelezen op het grote www. Volgens mij gaat weekend 3 kapot aan xp opnieuw installeren icm een hd. HG CC PS alle suggestie zijn van HARTE welkom, nog meer ideeen? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 12 september 2005 Auteur Geplaatst: 12 september 2005 Helaas lopen er nu twee van mijn berichten door elkaar heen. Weliswaar met twee verschillende problemen maar inmiddels met dezelfde doelstelling. Toch lijkt het mij (beste moderators) de topics heel te houden. Maar ik kom in ieder geval terug op mijn eerder gemaakte opmerkin. Ik heb wel degelijk een 80 ipv een 40 aderige ide-kabel. (adertjes geteld, hele klus) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
joske8000 Geplaatst: 12 september 2005 Geplaatst: 12 september 2005 Beste Con, Je moet wel even kijken als je beide hd aan dezelfde kabel hangt, dat de ene master is en de andere slave. De rode kant van de kabel zit altijd het dichte bij de voeding van de Hd. Je kunt het programma Ghost gebruiken voor het klonen van een Hd, kwestie van tien minuten. Je kunt ook gewoon een Hd (kleinste) master gebruiken om de besturing op te zetten en de andere voor de opslag(grootste)slave gaat het dan eens fout, zorg dan dat je een image file op je slave hebt staan, dan kun je simpel je besturing terug zetten. Als je het programma Ghost wil hebben geef dan een seintje. Succes met je installatie. Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010
Con Geplaatst: 12 september 2005 Auteur Geplaatst: 12 september 2005 Beste Joske8000, Ik zal je antwoorden overwegen. xp loopt nu best wel goed, los van gekraak in de audio en enig gehaper maar dit heb ik uitgelegd in het bericht "Audio kraakt bij nieuwe installatie XP" Dat windows hing heeft te maken met een dual boot die niet gepland was. xp kon de opstartbestanden (boot.ini) niet vinden omdat van een verkeerde schijf werd opgestart. Wel wil ik graag wat meer weten over Ghost, ik zal er wat over gaan lezen. In ieder geval bedankt voor je reactie. Dit topic mag op slot omdat bij het topic "Audio kraakt bij nieuwe installatie XP" de draad is opgepakt. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen