Gast Geplaatst: 10 september 2005 Geplaatst: 10 september 2005 Ik heb een Maximum 4 X 1 Diseqc Switch FreQ,Range 950-2200MHz Insertion Loss: < 3 dB op drie singles Lnb's Als 1 lnb aansluit via de satfinder en de lnb goed afsteld, dan heb ik als niveau zomaar 84%, als ik hem weer via de switch aansluit heb ik 78%, verschil van 6% Vraag: heeft deze switch(goedkoop) een grote demping hierop, of geeft een ander switch een beter resultaat met minder demping. Zoja welke switch bevelen jullie mij aan.
Big fellow Geplaatst: 10 september 2005 Geplaatst: 10 september 2005 De insertion loss van de switch is < 3dB. Dit is het verlies... 3 dB is een halvering van het vermogen, dus hij dempt aardig.... Maar hierbij aangetekend dat ik je niet kan vertellen wat een goede switch is, en wat de insertion loss van een goede switch is. Maar < 3dB lees ik altijd als "insertion loss op de hoogste frequentie is 3 dB" .... Dus kijk eens bij de specs van andere switches wat die zijn, en ga voor de gene met de laagste insertion loss en indien mogelijk de hoogste isolatie. (Dat is de scheiding tussen de verschillende poorten van de switch.) Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
satBJ Geplaatst: 10 september 2005 Geplaatst: 10 september 2005 Ik denk dat je als de specificaties van de fabrikanten bekijkt je waarschijnlijk bij Spaun uitkomt, Axing als goede tweede?
Gast Geplaatst: 10 september 2005 Geplaatst: 10 september 2005 Demping mag niet zoveel uitmaken, omdat de LNB voldoende versterkt. Vanaf de LNB gaat er signaal en versterkte ruis door de kabel. Verdere versterking versterkt ook de ruis, en het signaal is sterk genoeg dat ook de ruis van bijvoorbeeld de ontvanger nmiet veel schade doet (die laatste wordt natuurlijk steeds lastiger naarmate het signaal verder verzwakt wordt). De kabel die wordt gebruikt dempt behoorlijk ook fors, en niemand die zijn kabel inkort om beter signaal te krijgen. Kijk eens op http://www.general-satellite.com/coax/rg6u.html : 19 dB tot 33 dB verlies in 100 meter kabel (dus 1.9 tot 3.3 per 10 meter van 860 tot 2150 MHz) - niemand die daar moeilijk over doet. Al wordt het natuurlijk ooit teveel... Goede kans echter dat de switch op een andere manier storing toevoegt, want er gebeurt wel wat. Probeer anders een extra stuk kabel van 10 meter ertussen - geeft dat hetzelfde verschil?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen