Ga naar inhoud

Enkel zwart / wit ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vraagje ?

Mijn buren (Franstalige Belgen), beetje pissig nadat telenet recentelijk enkele zenders heeft verwijdert van de kabel( Wil nou net hun Frankrijk 3 erbij te zitten) om plaatst te maken voor digitaal uitgezonden kanalen.

Ze kunnen FR 3 nogwel perfekt ontvangen via hun schotel. Alleen doet volgend fenomeem zich voor, als ze rechtstreeks kijken op tv is alles in kleur.Nemen ze een programma op, om later wat te willen bijkijken lukt 't hem niet om dit weer te geven via video in kleur...opgenomen programma's blijken enkel te werken in zwart/wit.

Iemand een idee in welke richting moet gezocht worden om dit vervelend probleem te verhelpen ?

Geplaatst:

Even de open deur: toch niet het analoge SECAM-signaal dat problemen geeft? Om de vergelijking te trekken met NTSC: een rechtstreeks satellietsignaal via de videotuner bekeken komt in kleur door, maar als ik het opneem en dan afspeel is het zwart/wit. Misschien is iets gelijkaardigs hier aan de hand?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

Misschien heeft het er niets mee te maken, maar het doet me een beetje denken aan toen ik van de tv naar pc de svhs ingang op mijn videokaart gebruikte, toen had ik ook alleen z/w beeld. Misschien zit het 'm in de verbinding van tv naar recorder, misschien een andere ingang op de recorder proberen.

Geplaatst:

waarschijnlijk een s-vhs apparaat op een niet s.vhs(y/c) ingang gezet,kleuren worden apart aangestuurd.

Geplaatst:

Heel eenvoudig : TV-toestel is uitgerust met een secam-kleurdecoder en de videorecorder niet. Alleen de opgenomen beelden van FR3 zijn in Z/W, dus fout zit in de VCR. aan de hand van het typenummer en merk van de VCR kan je controleren of er een secam-decoder in verwerkt is.

Succes, Boarder

Geplaatst:

OK...zal eens bij de buren binnenspringen, en merk en type VCR noteren.

Geplaatst:

Ik heb dit voor je gevonden maar de link is comercieel vandaar dus via pm.

http://www.comercieelelink.html

Ik maak hieruit op dat hij voor PAL geschikt is met als extra NTSC playback (amerikaans systeem)

Dus Secam zit er niet op

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Ik heb toevallig nog een secam--pal decoder liggen. Sluiten ze die aan tussen ontvanger en video dan kunnen ze in kelur opnemen. Als ze interesse hebben hoor ik het wel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen