Gast Geplaatst: 10 september 2005 Geplaatst: 10 september 2005 Beste allemaal, heeft een van jullie een mening over de 37 inch LCD tv van Philips of ervaringen met LCD tv's van Philips? Ik ben namelijk van plan de LCD tv 37PF5320 van Philips te kopen. Op kieskeurig stond namelijk nog geen revieuw over deze LCD tv. Alvast bedankt voor jullie mening.
Rasta 87 Geplaatst: 11 september 2005 Geplaatst: 11 september 2005 Ja, ik heb hem dus gekocht, bij een internetwinkel voor 1654 euro, mijn mening is verdeeld. Vooral s'avonds is het beeld erg licht, mijn vrouw heeft een zonnebril opgezet zo fel is het, als je de helderheid omlaag zet dan gaat dit ten koste van het beeld. Overdag heb je hier geen last van. Ik heb gehoord dat ook een lcd tv 200 uur moet inbranden maar weet niet of het waar is. Als gezichten e.d. bewegen dan zie je eventjes een onscherp gezicht en soms zie je (donkere) oppervlakken opgebouwd worden (blokvorming) Bij een zwart scherm of donkere scenes, maar ook bij andere kleuren zie ik witte vlekken (licht) aan de rand van het scherm, erg hinderlijk ik moet nog met philips bellen of het zo hoort. Als ik van source verander, dus van kabel naar sateliet, dan verandert de helderheid, kun je dus weer alles opnieuw instellen. Mijn pc aansluiten met dvi-i kabel ging erg moeilijk, hij gaf steeds groen beeld, terwijl de LG-lcd van mijn zoon nergens problemen mee had, pas nadat ik mijn videokaart verwisseld had voor een nvidea kreeg ik goed beeld, maar clone-mode werkt niet i.v.m. verschillende resoluties. Ik ben hier nog mee aan het experimenteren. PIP werkt alleen in pc modus, erg jammer want ik wou mijn pc zien in tv-modus, dat kan dus niet. Ik hoop dat er een software update uitkomt voor dit. Geluid is ok, een dvi-ingang is nu al te weinig voor mijn pc, topfield en dvd met c,b, y uitgangen, hier moet ik iets op vinden. Playstation 2 werkt niet goed op de 2e scart ingang, wel op composiet in. Ik denk dat ik ook nog een beetje moet wennen aan lcd-tv, enkele van bovenstaande nadelige effecten heb ik ook bij plasma tv gezien, maar dat felle licht savonds is het ergste. De suport (gozer v/d helpdesk) is klote, die weet niet waar die over praat, dat valt me tegen van Philips. Graag nog meer reacties in dit topic over de nadelige effecten van lcd tv. groet, Patrick VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen