Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik overweeg om zelf een satelliet ontvanger te bouwen met behulp van standaard onderdelen en standaard software.

Het eerste waar ik tegen aan loop is de keuze welke DVB-S kaart in te zetten. Erg veel leveranciers lijken er niet te zijn, en tot mijn verbazing lijken veel kaarten geen DiSEqC 1.1 te ondersteunen. Dat laatste is voor mij toch echt wel een must. De 'betere' kaarten hebben wel MPEG-2 hardware decodering, maar zoals ik het bekijk laat ik dat liever doen door de grafische kaart. Met name ATI kaarten kunnen dit, en de nieuw aangekondigde ATI kaart kan ook MPEG-4 decodering aan zodat je dan meteen ook HDTV decodering hebt.

Een ander vraag is hoeveel kaarten je in kunt bouwen, bijvoorbeeld is het mogelijk een twin receiver met twee kaarten te maken, en hoe werkt dan de afstand bediening. De mogelijkheid van inbouw van een DVB-C kaart uit dezelfde product familie zou ook prettig zijn, dan kan ik ook zenders bekijken die niet via de satelliet aangeboden worden.

En als laatste vraag ik mij af hoe CI modules kunnen worden aangestuurd. Je wilt tenslotte niet twee kaartjes kopen voor de beide DVB modules.

Ik houd mij aanbevolen voor alle informatie over dit onderwerp, tot nu toe kon ik weinig vinden op het web.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen