Ga naar inhoud


Vastleggen satellietinstelling 5400 draaibaar


Gast

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe ik in de humax 5400 de Astra 3a op 23 oost met een draaibare schotel kan vastleggen? Het lukt mij om alle andere satellieten (die ik wil) vast te leggen. Met de Astra op 23 oost gaat het mis. Ik kan wel de schotel laten zoeken en hem op die manier op 23 oost zetten, maar zodra ik naar een andere satelliet overschakel en weer terug wil, krijg ik geen beeld meer. De humax geeft de motor ook geen opdracht om naar 23 oost te draaien. Nu is het zo dat als ik in de zenderlijst naar de Nilesat zender over wil schakelen dat ik in beeld krijgt 'motorbeweging naar Astra 23 oost'. De humax haalt dus wat door elkaar. Hoe krijg ik dit goed?

Borry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Borry,

 

Dat is ook mij wel opgevallen. Op één of andere manier zit er toch kleine foutjes in de zenderlijst. ( als je de zender raze tv ( op astra 23,5 ) pakt, dan via menu/instellingen/zender zoeken staat er een hele verkeerde sateliet genoemd, eutelsat 10 graden ???)

Mijn methode is;

 

Eerst een nieuwe zenderlijst laden ( ook i.v.m. rtl 7 )

Daarna Fish video ( fish tv ) op de astra 23,5 selecteren.

Dan via menu/instellingen/zender zoeken, nu krijg je de freqentie te zien van fish tv en als het goed is de juiste sateliet ( astra 23,5 ) druk nu op oke. Nu kom je in de diseq instellingen, kies nu voor: disecq: none; motorized on

Druk op oke. Als het goed is kom je nu in de rotor setup.

Zoek nu d.m.v. de pijlen naast oke de sateliet op. Als je signaal zo vol mogelijk is, ga je via exit uit het menu en sla de positie op. Nu heb je astra 23,5 erin.

 

Weer zo lang op exit drukken totdat je alleen he beeld ziet. Nu kun je via de menu/instellingen/zender zoeken/handmatig zoeken, de paardensportzender ( service1 of service 2) erin zetten (12653V;3000;3/4)

 

Met vriendelijke groet, Andries

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom ik alle satellieten zonder speciale disecq instelling kan vastleggen en de astra 3a niet. Heb gewoon een irci5400 met disecq motor. Ik kan 32 satellieten vastleggen en heb dat voor circa 8 gedaan. Gemotoriseerd systeem staat bij alle 'aktiveerd' verder 'universal'. That's it.

 

Andries, je omschrijft precies mijn probleem. Ik heb inderdaad van alles geprobeerd, maar werken ho maar. Misschien dat er wat je zegt een nieuwe zenderlijst in moet.

Groeten, john

Link naar reactie
Delen op andere sites

menu --naar de antenne setting-- zoek je antenne

druk nu bij de bovenste regel, dan kom je in het volgende menu met orbital position . Dit moet hetzelfde zijn als

jouw antenne.

 

dus bv. Antenne 1 = Astra 1 orbital position ook Astra 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...