Ga naar inhoud


[Strong] Meten aan de antenne kabel


Gast Lecter

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hoe kan ik controleren of de LNB-voeding van de Strong werkt. Indien ik de antenne-kabel afkoppel en met een universeel meter meet zie ik slechts een spanning van ca 0.5 Volt. Betekend dit dat mijn ontvanger voltoooid verleden tijd is, of moet ik anders meten?

 

Ik ben een poos aan het richten geweest, maar kon niks vinden. En omdat ik een aantal dingen 2e hands heb gekocht wilde ik eerst checken of een aantal bazele dingen goed waren zoals de kabel etc.

 

In het menu staat de LNB voeding op AAN. De mensen waar ik de ontvanger van heb overgenomen hebben deze gewoon gebruik, en zeker niet geupdate of iets dergelijks.

 

Kan ik in de strong ergens meten of de voeding wordt aangestuurd, en hoe kan ik dit bij de LNB meten (eventueel met de LNB verbonden?)

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dan ook nog gelijkspanning.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste John/interpol,

 

Op de behuizing staat met grote letters SRT8000, en in het menu staat V22. Dus zie ik iets over het hoofd?

 

De voeding van bijna 18 V komt inderdaad uit de antenne ingang. Dus nu even wachten tot het weekend zodat ik opnieuw kan proberen e.e.a. uit te richten.

 

Kan ik op een of andere manier nog zien of de LNB goed is, of is dat een kwestie van proberen......

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de behuizing staat met grote letters SRT8000, en in het menu staat V22. Dus zie ik iets over het hoofd?

 

 

ja, wij noemen de v22 de 8100 en de v20 de 8000.

 

dit om te voorkomen dat je er de verkeerde fw inzet en je deco sloopt.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...