Ga naar inhoud

Linspire?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:

allereerst bedankt voor je antwoord.
Geldt het indelen in partities ook voor NTFS schijven?

Ik heb dus aan een partitie van zo'n 10 gb voldoende. Ik kies dan voor 10 gig of maakt ie dan 14 gig (10 + 4 gb ongebruikte ruimte)?

starter

Begrijp niet helemaal wat je bedoeld met het indelen in partities ook voor NTFS schijven.

Suse kan een NTFS partitie verkleinen ( had ik namelijk ook ). Vanuit Suse kan je een NTFS partitie benaderen. Dwz. lezen.

Tijdens installatie maakt suse de partities ( / & swap ) zo groot als je zelf aangeeft.

Hoe ziet je huidige schijfpartitionering er uit? Dus hoe groot, gebruikt filesystem ( NTFS of ... ). Vrije ruimte per partitie etc..

Wiri

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

ik heb ergens gelezen dat linux problemen had met NTFS indeling, vandaar mijn vraag.

Hoe groot moet de swap zijn? Werkt Suse 9.3 zonder problemen met wireless internet? Ik wil Suse installeren op mijn fujitsu laptop. Het gaat mij meer om een stabieler systeem.

Ik zal Suse binnenhalen van de eerder genoemde site. Is me nog niet gelukt, problemen met de server of zo..... .

Starter

Geplaatst:

swap partitie 2x hoeveelheid RAM in je PC.

Enige probleem met NTFS is het schrijven er naar toe.

Suc6

Wiri

Geplaatst:

heb Suse 9.3 binnengehaald. Zal t deze week s installeren. Kijken of het zonder problemen met WIFI werkt.

Kan ik, als t niets voor mij is, Suse zonder problemen verwijderen? Zo ja, hoe?

Hoe verwijder ik daarnaast de bootloader?

Ik ben overigens nog geen linux newsreader tegengekomen om grote bestanden binnen te halen (bv grabit, newsleecher).

Starter

Geplaatst:
Citaat:
swap partitie 2x hoeveelheid RAM in je PC.

Gaat niet meer op voor hedendaagse pc.
Ik heb 1 gig in mijn computer, met maar 256 mb swap. En swap wordt nooit gebruikt.

Dus vanaf 256 mb, gewoon 256 mb aanhouden.
Geplaatst:

je kan altijd de linux partities formateren. Bootloader is te verwijderen door met een dos flop te starten. Fdisk /mbr intikken weg is ie.

Pan is een populaire newsreader voor linux volgens een zoek via google kan ie files tot 20 Gig aan

pan info

Wiri

Geplaatst:

Ik heb nu open suse 10.0 geinstalleerd ipv fedora.

Ik moet zeggen dat Suse nog beter is (in ieder geval voor de beginner). Mijn cardreader en TV kaart werken nu ook. Ondersteuning voor hardware is beter dan onder fedora. Alles automatisch. Dus Suse is inderdaad absoluut een aanrader.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen