Gast Geplaatst: 13 september 2005 Geplaatst: 13 september 2005 Zojuist nieuw setje gekocht, geïnstalleerd en uitgericht, maar iets klopt niet. Ik heb 2 x Inverto Twin LNB's op een Visiosat Bisat G2 geplaatst voor ontvangst van Astra 19,2 en Hotbird. Vervolgens de vier kabels aan 2 Spaun 2-1 diseqc switches (= SAR 212 F) gekoppeld en vanuit hier 2 kabels naar ieder een Philips DSX7071 getrokken. Echter zonder resultaat. Zelf twijfel ik aan de switches (= diseqc 2.0) en de philips receivers (= diseqc 1.0; geloof ik tenminste). Alleen bij aanvang ben ik er een beetje vanuit gegaan dat diseqc 2.0 terugwaards compatible is met disecq 1.0. Dus wat doe ik nu verkeert? Heeft iemand ervaring met phlipse en 2.0 switches? De receivers zijn momenteel trouwens gepatched met Lexfilesfirm 4.51, maar ik denk niet dat hier het probleem kan liggen.
Bigfoot Geplaatst: 13 september 2005 Geplaatst: 13 september 2005 heb je als je de receiver rechstreeks op de astra resp. de hotbird aansluit wel beeld? zou zo wel moeten werken denk ik
grunnsat Geplaatst: 13 september 2005 Geplaatst: 13 september 2005 Citaat: Alleen bij aanvang ben ik er een beetje vanuit gegaan dat diseqc 2.0 terugwaards compatible is met disecq 1.0. Dat is ook zo, een DiSEqC 2.0 switch heeft alle functionaliteit van een DiSEqC 1.0 switch plus de mogelijkheid om op verzoek een status melding terug te sturen.
Teddyz Geplaatst: 14 september 2005 Geplaatst: 14 september 2005 Heb ook 'n spaun (411F) werkt prima maar let op! Je diseqc instelling op je Philips moet kloppen. Anders geen beeld. VU+ UNO 4K SE VU+ UNO 4K VU+ SOLO2 4 ALPS QUAD LNBs 0.5db
Gast Geplaatst: 15 september 2005 Geplaatst: 15 september 2005 Wat betreft de reactie van Bigfoot op 13/09/2005 22:48 : Ik heb idd beeld als ik de receiver rechtstreeks aansluit op Astra resp. Hotbird. Wat betreft de reactie van Grunnsat op 13/09/2005 23:52 : Dank je voor je bevestiging dat een Diseqc 2.0 terugwaards compatible is. Kan ik weer één van de mogelijke problemen uitsluiten. Wat betreft de reactie van Teddyz op 14/09/2005 14:41 : Ik heb de firmware Lexfilesfirm 4.51 geïnstalleerd op mijn Phlipse 7071. Deze firm is toch geschikt voor Astra & Hotbird? Als ik naar de signaal sterkte van beide satellieten kijk (= LNB1 en LNB2 in software), is het ontvangst echter 0. Het valt wel op dat je bij deze firm vier LNB's kunt selecteren en dat bij de derde LNB een signaal sterke is van zo'n 60%??? Geen idee waar deze LNB op ingesteld is. Ik denk echter wel dat het iets in de firmware moet zijn, maar waar het probleem zit??? Teddyz: "Waar zou die foute diseqc instelling kunnen zitten denk je?" of "Heb je misschien Philips DSX6072 firmware die geschikt is voor Astra / Hotbird en waar de goede diseqc instellingen reeds inzitten?" Als ik deze firmware zou kunnen krijgen en deze zou werken, dan kan ik tenminste alle hardware- (=kabels, lnb's, disegc-switches, enz.) fouten uitsluiten. Is dan alleen zaaks om de software goed afgestelt te krijgen. Bedankt alvast voor de reacties!!!
Perdi Geplaatst: 15 september 2005 Geplaatst: 15 september 2005 Tonyljew, Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar heb je Hotbird op LNB 0 en Astra op LNB 1 ingesteld? Andersom werkt het niet. Deze volgorde moet uiteraard zowel op de switch als op je instelmenu aanhouden. Pas ook op dat je niet per ongeluk 2x Astra en 2x Hotbird op je switch aansluit. Lijkt stom, maar kan je zomaar gebeuren toch? succes! Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
Teddyz Geplaatst: 15 september 2005 Geplaatst: 15 september 2005 Sorry heb geen philips maar een DM7020 met 8 quad lnbs and via (411F) committed switch en 420F (uncommited). LNB instellen (in cascade mode) bleek geen 1 2 3 te zijn. Belangrijk zijn kiezen van de input 1/2 op je 212F en dan bepalen van de LNB op dat input. 212F is diseqc 1.0 compatibel. test elk LNB loos op de philips en kijk of je beeld heb succes VU+ UNO 4K SE VU+ UNO 4K VU+ SOLO2 4 ALPS QUAD LNBs 0.5db
Gast Geplaatst: 21 september 2005 Geplaatst: 21 september 2005 Wat betreft de reactie van Perdi op 15/09/2005 14:51 : Heb idd Hotbird op 0 en Astra op 1 oftewel in de firmware van Philips Hotbird op 1 en Astra op 2. Verder heb ik de LNB's die aangesloten zaten op de SAR 212 F omgewisseld, zodat de LNB van Hotbird op aansluiting nr. 1 komt en de LNB van Astra op aansluiting 2. Helaas zonder effect. Hebt trouwens ook overige mogelijkheden geprobeerd, maar niets hielp??? Er komt gewoon geen één signaal door dat ding van SPAUN??? Wat betreft de opmerking van 2xASTRA, 2xHOTBIRD was het niet zo, maar je hebt gelijk; dit wil nog wel eens gebeuren, ook al ben je zeker dat je alle kabels goed gechecked hebt..... Waar oh waar kan toch dat probleem zitten.....komt het wel eens voor dat die dingen van SPAUN dead on arrival zijn.....of kunnen die dingen gewoonweg niet kapot??? (Ja, ja, ik snap dat alles kapot kan, maar komt dit wel een vaker voor? Heeft er iemand ervaringen mee?)
holles Geplaatst: 21 september 2005 Geplaatst: 21 september 2005 Ja, ze kunnen wel kapot. Zelf meegemaakt met een 420 SUR. Deed het in het begin goed maar kreeg steeds meer uitval. De Satboer heeft hem omgeruild voor een nieuwe. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen