Ga naar inhoud

hoe uitrichten schotel op 19.2° en 28.2° oost met triax flexi block

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb een triax schotel dat ik wil uit richten op 19.2° en 28.2° oost.

met een triax flexi block, heeft iemand daar ervaring mee?

hoe moet ik te werk gaan?

Geplaatst:

Heb ik toevallig nog vorig weekend bij iemand geinstalleerd. Ik weet niet zeker of 't een flexi block was, maar 't was een gebogen metalen rail en 't was ook van Triax.

Beeld op 19.2 graden was 't belangrijkste dus daar hadden we de schotel op uitgericht (eerst effe zonder flexi block, maar gewoon 1 LNB). Door de bevestiging van de rail kon de 19.2 LNB niet precies in 't midden staan, dus die hadden we vlak rechts er van gemonteerd (als je tegen de voorkant van de schotel kijkt). Dan moet je wel de schotel een klein stukje verdraaien dus. De 28.2 LNB zit dan aan de linkerkant van de rail, maar die moesten we BOVENOP de rail monteren; de rail kon niet schuin genoeg. Toen was er nog genoeg ruimte voor een 13.0 LNB aan de rechterkant vlak tegen de 19.2 LNB aan.

Op alle satellieten was goed signaal, dus ik neem aan dat dit ook de manier is. Alleen jammer dat de 28.2 LNB niet hoog genoeg kon.

Geplaatst:

bedankt dAF2000 voor het antwoord, ik heb nog een vraag de diseqc instelling

voor de settings 28.2°= diseqc 1 en 19.2°= diseqc 2 of andersom.

Geplaatst:

Trouwens... nu ik aan 't zoeken was... Er bestaat een multiblock en een flexiblock. De flexiblock gaat tot 10 graden verschil en de multiblock tot 20 graden verschil.

Waarschijnlijk gaat m'n verhaal dus niet op voor een flexiblock en zou je de 19.2 LNB uiterst rechts moeten zetten en haal je met een beetje geluk ook nog 28.2 uiterst links.

De flexiblock is zwart overigens en de multiblock grijs.

Geplaatst:

Heb zelf een aantal weken terug zelf een flexi-block geinstalleerd op een TDS78.

Shotel met de orginele feed-arm (1x LNB) uitrichten op A3 (23,5E).

Indien optimaal uitgericht, dan vastzetten en niet meer verstellen.

Dan de het flexi-block monteren.

Heb zelf nog een kleine modificatie aan het flexi-block doorgevoerd, aangezien

deze 100% op positie C (+3) in te stellen was (beetje plastic weggesneden).

De linker (van voor de schotel) is voor A2 (28,2/28,5). Deze komt bijna op het uiteinde te zitten. De rechter is voor A1 (19,2), deze zit optimaal op pos 14.

Ik heb een perfecte ontvangst op A1 en A2.

Alleen de CZ en SK zenders komen niet op dezelfde sterkte binnen als de rest op A2 (Andere beam).

-----------------------------------------------------------------

Antwoord van Triax voor Astra-1 (19,2) en Astra-2 (28,2/28,5)

You need to place the LNB's (A and B) at POS 14 and elevation C at pos +3

For Arnhem the elevation is 28,1 and the Azimuth is 22,1E

-----------------------------------------------------------------

Triax TDS-64 + CD DUO TWIN LNB, Rebox 4000 HD (ASTON 2.23 + EUROCAM Cryptoworks), Philips DSR7141 HD. En nog 3x Digitenne.

Geplaatst:

Ik had een tijdje geleden zelf gegevens opgevraagd bij Triax zelf en van een techneut direct antwoord gekregen ( een geweldige service). Na instelling van het flexiblock zoals aangegeven werkte en uitrichten werkte het perfect.

zie bericht:

You need to place the LNB's (A and B) at pos 14, and C (elevation) is +3.

For Arnhem the elevation is 28.1º and the azimuth is 22.1ºE.

Hope this will help you; otherwise you are welcome to ask again.

Groetjes,

HG

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Geplaatst:

Kun je mij dat email adres geven van die techneut? Ik heb ook nog een vraagje hoe je met de Triax 88 en een multiblock sirius (5e), thor (1w), en amos (4w) kan ontvangen, die laatste is me nog niet gelukt.....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen