Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb een willem progger aangeschaft met het idee dat ik daar ook flash eeproms kan proggen. Echter kan w4.5 geen NAND flash proggen.

Heeft er iemand een schema of idee hoe ik de chip toch kan proggen??

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Stuur Willem even een mailtje, of nog beter, stel je vraag op zijn board. Voor bijna elke chip is er wel een oplossing. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die er voor jouw flash niet is.

Geef natuurlijk wel zoveel info al mogelijk. Dus welke chip, en welke versie programmer.

Let er wel op dat de printerpoort door niets anders gebruikt wordt dan de programmer. Printerdrivers dus verwijderen. Dat is vaak net het verschil tussen een goed en geen resultaat.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

• Moderator
Geplaatst:

ik had al op het board van willem gekeken maar ook daar staat dat deze soort chips niet kan met zijn progger. het probleem zit in de manier van proggen.chip is nl een k9f1208... van samsung.

Andere chips gaan wel perfect. Tis voor de rest een prachtige progger.zelfs het juiste voetje zit erop voor de flashchip (tsop48)

• Moderator
Geplaatst:

niemand een idee? De oudere proggers die hier in het forum staan zullen er niet op werken ben ik bang..

Geplaatst:

Jawel, ideen zat. Maar die zijn allemaal niet haalbaar denk ik.

Met een Galep IV (Conitec) of een Dataman zal het best wel gaan. Maar beide zijn nogal aan de prijs. Er wordt een Galep IV aangeboden op een veilingsite voor 199 Euries. Niet veel geld, maar dan moet je nog een TSOP verloopvoet fabrieken.

En voor 1 NAND flashchippie is het nogal wat geld natuurlijk.

Ook is er nog een Russische programmer die alles kan. Ook nogal een prijzig ding. Zou toch Willem ff mailen, hij heeft zo'n ding liggen en met een beetje geluk wil hij je chippie wel even voor je programmeren.

geluk,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen