Ga naar inhoud

goede externe SMTP server mogelijk als vervanger voor Versatel ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kent iemand een goede SMTP server die je ook van externe verbindingen kan benaderen. Die SMTP die ik nu heb van Versatel is bagger, mails komen met een vertraging van een half uur tot een uur binnen, ik heb via de webmail mails verstuurd die komen wel direct aan. De probleem ligt echt bij de smtp server van Versatel. Ik wil nu ook weer geen mailserver draaien, of kan dat ook alleen voor smtp zonder problemen met de modem te krijgen van Versatel.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Geplaatst:

Is normaal gesproken niet de bedoeling dat er een open smtp server is, maar die zijn er helaas nog veel te veel.... Kijk bv naar de headers van wat spam en je zult er zeker wat vinden. Alleen of die servers betrouwbaar zijn betwijfel ik en de meeste "beheerders" van die servers zullen wel niet weten dat ze open relay hebben.

Maar weet je echter zeker dat de vertraging bij de smtp server van versatel ligt, aangezien de webmail wel snel werkt? Vraag de ontvanger om de internetheader van de mail te bekijken. Daar valt vaak wel uit te halen waar de vertraging ontstaat.

Er zijn ook wel wat commerciele smtp servers die voor een gering bedrag te gebruiken zijn, maar ik betwijfel of dat in jouw geval nodig is.

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Geplaatst:

De webmail is van planet internet...ik heb daar nog een account en domein lopen echter kan niet mailen met adsl van Versatel....de webmail van versatel komt ook vertraagd binnen...Zelfs hotmail ed komt eerder binnen.

Misschien kan ik Uniserver smtp gebruiken mijn broer heeft daar een adres en mail domein lopen....ik regel daar alles voor.

Geplaatst:

Als je een account bij een andere provider hebt.. kan je bij outlook aangeven die SMTP server tegebruiken. Je moet wel aangeven dat hij voor die SMTP-server een wachtwoord moet gebruiken.. die kan je zo ingeven bij outlook.

Geplaatst:

Hmm ik zal eens op zoek gaan naar een goede software matige server. Die gasten van Versatel zeggen dat er teveel aanbod is dat er daardoor vertraging is, die gasten hebben alle poorten van hun servers open staan voor virussen, ook enkele zeer oude virussen maken hier nog gebruik van.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen