Ga naar inhoud


forwarden ip nr in speedtouch 510


mapi

Aanbevolen berichten

ik heb een speedtouch 510 modem en ik wil dat via "buiten" ( een andere pc op het internet ) bepaalde bestanden door vrienden bij mijn pc eraf gehaald kunnen worden . Echter ik heb begrepen dat ik de speedtouch moet vertellen waar het verkeer naartoe moet. ( forwarden) hoe stel ik dat in?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Meest zekere manier is via telnet.

 

Als je Windows gebruikt. Ga naar start, ga naar uitvoeren, typ daar in 'command' (zonder aanhalingstekens).

 

In de DOS-Box die dan verschijnt typ je in telnet 10.0.0.138 (dat laatste is het standaardadres van de Speedtouch, als dat niet werkt heb je het zelf veranderd).

 

In het scherm dat dan verschijnt vul je je gebruikersnaam en w8woord in (je hebt dit ooit zelf opgegeven in de ST zoniet dan is het twee keer enter). Dan typ je 'nat' gevolgd door enter, dan 'create' gevolgd door enter, dan vul je het protocol (udp of tcp, waarschijnlijk de laatste), de computer waar alles naar toe moet, de lokale poort op die computer, je externe ip adres (0 bij dynamisch) en de poort op het internet (als het goed is dezelfde als de interne poort). Dan typ je '..' in en geeft enter, vervolgens typ je 'config' in gevolgd door enter en daarna 'save' gevolgd door enter. Dan is alles gesaved en kun je afsluiten met 'exit' gevolgd door enter.

 

En ff voor de duidelijkheid, bij alle commando's moeten dus de aanhalingstekens worden weggehaald.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat beter gaat is het volgende:

 

Configureer het de Alcatel 510 opnieuw met het bestand PPTP.ini (staat op de meegeleverde CD). Ga naar de optie 'Advanced' via 10.0.0.138 en zit daar de DHCP uit. Druk op 'Apply' en daarna op 'Save All' in de linker-bovenhoek. Nu is de Alcatel 510 i.p.v. Modem/Router alleen nog maar een 'dom' modem. Nu kun je via iedere betere router die PPTP ondersteunt de forwarding heel makkelijk via de router programmeren (die onthoud de boel ook als de stroom een keer uitvalt).

 

Heb dezelfde boel hier draaien met een Linksys WRT54G en gaat perfect.

 

P.S.

 

Laat je na deze aktie niet van de wijs brengen door de oranje Line-Sync LED (alsof je dus geen ADSL signaal zou hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...