Gast Geplaatst: 18 september 2005 Geplaatst: 18 september 2005 Heey medesatters, ik zit met een probleempje. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn laptop en mijn PC in verbinding met elkaar via een crosslink kabel. Ik had vroeger windows xp pro sp1 erop en toen ging het zonder problemen. Nu echter heb ik op beiden sp2 erop staan, en ik kom erniet op. Ik heb namelijk bestanden om mijn PC die ik op de laptop wil zetten. Ik heb ook nog films op de laptop die ik thuis erop wil zetten. De laptop heb ik van universiteit gekregen. En ik kan daar onder administrator en onder mijn inlognaam inloggen. Bij beide accounts staat de workgroup op die van uni ingesteld, en thuis heb ik hem gewoon als home staan. Kan iemand me helpen? Is er een programaatje waarmee ik gemakkelijk verbinding tussen de 2 kan opzetten om bestanden over te zetten? Of weet iemand hoe ik in windows voor elkaar krijd zonder de workgroup te veranderen? Alvast bedankt. greetz Hicham
Gekkenhuis Geplaatst: 19 september 2005 Geplaatst: 19 september 2005 Gewoon even de firewall van windows xp uitzetten of de andere pc toegang geven via de firewall. Zorg ook dat je in het zelfde ip bereik zit anders zien ze elkaar ook niet. Voorbeeld: pc ip 192.168.0.xxx , laptop ip 192.168.0.xxx op de x mag je zelf wat invullen het gaat het alleen om dat de eerste drie blokken gelijk zijn. Groetjes Gekkenhuis
Gast Geplaatst: 19 september 2005 Geplaatst: 19 september 2005 thnx man. Ik zal het morgen gelijk uitproberen. Ben nu op mijn kamer. Ik laat het nog weten. hicham
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen