Ga naar inhoud

Scherm op blauw

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op één of andere manier geeft de geluidskaart een conflict, bij het opstarten een prachtig mooi blauw scherm met de gebruikelijke foutcodes. Opnieuw opstarten in de veilige modus en daarna de hardware uitschakelen is de oplossing.

Iemand een idee?

Hardware: C-Media CM18738/C3DX PCI-Audio

Geplaatst:

het is of sp1 of sp2, of heb je 2 installaties die beide dezelfde fout hebben met dezelfde soundcard. dan zou ik twijfelen aan je hardware.

IRQ-conflict kan je nagenoeg uitsluiten, Windows XP kan gebruiken maken van shared IRQ's.

Zijn er ook recentere drivers voor handen (voor die geluidskaart) ? zoja, installeer die eens.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ik heb dat probleem ook gehad met dat ding het was bij mij een onboard geval. gewoon uitzetten in de bios en een kaartje van ca. 10 tot 15 euro's erin en alle problemen zijn opgelost. Jij hebt een pci maar deze kaarten zijn verouderd. XP ziet hem wel en instaleerd ook een driver en daarna is het gebeurt met hem en ben je uitgecomputert.

Als je er verder mee wil gaan kun je nog kijken bij www.driverguide.com daar kun je nog het een en ander vinden voor dit ding

Groetjes en veel suc6

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen