Ga naar inhoud

GSO, hoe werkt het bij meerdere satelieten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je een schotel hebt met bijvoorbeeld 3 quatro-lnb's, kun je deze heel mooi aan een multischakelaar hangen. Dan kun je er net zoveel ontvangers aan hangen als je uitgangen hebt.

Voor zover geen probleem en snap ik het nog.

Maar het sateliet kijken bevalt en je neemt er nog een lnb bij (of compleet met schotel). Dan krijg je dus een probleem met je schakelaar, want die heeft geen ingangen meer. Een schakelaar met ingangen voor 4 lnb's is een optie, maar als het om 5 of 6 gaat wordt het al moeilijker.

Hoe wordt dit opgelost?

Een tweede schakelaar en met op elke ontvangerkabel een diseqc schakelaar die tussen de 2 multischakelaars schakelt?

Of op een andere manier? Dit is iets waar eigenlijk weinig direct over terug te vinden is en het best wel interessant kan zijn als je je schotelpark wil gaan opbouwen met ruimte voor uitbreiding in het achterhoofd.

Geplaatst:

Ervan uitgaande dat je niet meer dan 16 gebruikers bedoelt:

http://www.spaun.de/html/smk_17169_f.html

let wel, dan bouw je jouw installatie anders op dan in het ander topic (van jouw)beschreven.

Nu ga je voor iedere sat positie quattro lnb's gebruiken ipv quads.

veel succes met de puzzel.

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

Guykers, Tigger bedoelt meer dan 4 satellieten bij een G.S.O. systeem.Ik heb eens gezocht op het internet maar kom ook niet direkt verder dan 4 satellieten. Ja het zal misschien wel kunnen als er weer een switch(12v) tussen geplaatst word m.a.w. receiver-(12v)switch-2of meerdere multiswitches?

@Tigger,

Ik neem aan dat het de bedoeling is om meerdere ontvangers aan te sluiten?

Geplaatst:

@ Guykers: ik bedoel niet meerdere receivers, maar meer dan 4 lnb's op een GSO.

@ fatfreddy: ik wil inderdaad meer dan 1 ontvanger aansluiten.... Ik wil natuurlijk wel ook in de slaapkamer tv kunnen kijken en niet alleen in de woonkamer.

Ik heb trouwens net bij toeval Deze link gevonden, die het eea best wel duidelijk laat zien.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen