Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vreemd probleem. Zodra ik de achterruitverwarming aanzet heb ik bijna geen FM ontvangst meer op de autoradio. Alsof de antenne eraf ligt.

Mijn auto heeft geen antenne, alleen een heel klein sprietje achterop het dak. Dat lijkt me eerder versiering. Ik denk dus dat de achterruitverwarming als antenne dient en dat daardoor de storing wordt veroorzaakt.

Iemand een idee wat dat is?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Niemand?

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Ligt het niet gewoon aan de spanningsval? Dat frutsantennetje is waarschijnlijk gewoon echt.

Wat gebeurt er als je de sigarettenaansteker gebruikt (die gebruikt meestal ongeveer hetzelfde als de achterruitverwarming)?

Geplaatst:

Ken dat probleem van andere Alfa 156 rijders. Die spriet op de Alfa is voor GSM en in de achterruit is de derde draad van boven, de FM antenne. Er zijn meerdere automerken die dit zo doen. Mocht je bedrading (aarden) of wat dan ook m.b.t. die achterruitverwarming niet in orde zijn, dan geeft dat nare FM ontvangst. In die van mij voldoet de achterruit.

Geplaatst:

Die peukenaansteker kan ik inderdaad eens proberen. Gebruik hem nooit. Maar ik heb meer het idee dat het antwoord van Sateh! de juiste richting is. Maar achterruit en spiegelverwarming werken prima dus?

Geplaatst:

Nee hoor. Dat kan je niet zien. De radio is zo'n type die bij het merk auto hoort. Dan heb je een hoop werk als je dat uit elkaar wil halen. Dat sprietje staat achter op het dak. Dus nergens kabels te zien.

Ik denk juist dat de achterruitverwarming als antenne dient. En dat er nu iets kapot is waardoor die storing ontstaat. Dat was vroeger namelijk niet zo.

Geplaatst:

En bovendien. Ik moet m'n hele dashboard slopen om achter de radio te kunnen komen. En zoals ik al zei. Ik weet niet waar het andere eind zit.

Geplaatst:

Gewoon een stukje ijzeren of aluminium buis nemen en die over het antennetje

op je dak plaatsen,en dan kijken of de ontvangst minder wordt,zoja dan zal

de antenne kabel daar wel aanzitten.

Grtz.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

Geplaatst:

Citaat:
heb ik bijna geen FM ontvangst meer

Hoe zit het met de AM ontvangst..?

Geplaatst:

Als de je achterruit aanzet staan de spiegels ook op te warmen. Zou een storing kunnen opleveren in de ontvangst bij auto's met een antenne in de achterruit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen