Hyunday magic Geplaatst: 21 september 2005 Geplaatst: 21 september 2005 Van deze tv vliegt de lijntor er telkens uit. Het chassis is FE1 Ik denk zelf aan een van de c tjes rond de eht trafo of de trafo zelf. Wie o wie? Magic The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55
Steve Geplaatst: 22 september 2005 Geplaatst: 22 september 2005 vervang ook eens Q535,en controleer op slechte solderingen
John77 Geplaatst: 22 september 2005 Geplaatst: 22 september 2005 Bekend probleem bij de Sony FE1. Altijd voor het vervangen van de lijneindtransistor (waarschijnlijk een 2SD2539 o.i.d.) de driver trafo doorsolderen. Succes.
Hyunday magic Geplaatst: 22 september 2005 Auteur Geplaatst: 22 september 2005 Thanks guys, Het is idd een 2sd2539 en de stuurtor een 2sc2688. De driver trafo had ik al door gebakken, maar waarschijnlijk ergens een paar kringen gemist, dus nog maar eens beter kijken met meer licht. Eerst maar eens nieuwe torren bestellen en dan meteen c543,548 en c553 vervangen. Als dit niet mocht baten, dan riekt het toch wel naar een rotte lijntrafo. Steve, die ppt file.... Wat is dat voor iets? Magic The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55
Steve Geplaatst: 23 september 2005 Geplaatst: 23 september 2005 power point presentatie.(zit in office pakket)
Hyunday magic Geplaatst: 23 september 2005 Auteur Geplaatst: 23 september 2005 Ik was er inmiddels achter en heb je stukje schema even met een powerpointviewer bekeken. Het komt precies overheen, met het geen ik aan schema's op het www had gevonden. Zo nu eerst maar eens een weekendje werken...... zien we daarna wel weer verder. Magic The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55
Hyunday magic Geplaatst: 29 september 2005 Auteur Geplaatst: 29 september 2005 Joho, de Sony is weer oke. Bij nadere inspektie met beter licht, bleken de collector en emitter van Q535 ietwat los te zitten. Deze ook maar meteen vervangen, tesamen met de lijntor en nog eens flink de print doorsolderen, bracht de oplossing. Pfff eindelijk weer een fatsoenlijk beeld. Magic The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen