Gast Geplaatst: 22 september 2005 Geplaatst: 22 september 2005 Hallo iedereen, Ongeveer een week geleden heb ik als volslagen 'Newbie' mijn eigen sattelietschotel geïnstalleerd. Na eerst voldoende info te hebben gelezen heb ik de schotel in elkaar geknutseld, de LNB er opgeplaats, de digitale satteliet ontvanger aangesloten en ..... toen was er niets :-) Ik heb aan de lijve ondervonden dat het afstellen van de schotel een secuur zaakje is. Ik wil dus de TURKSAT 1C ontvangen. Na de positie van mijn gemeente te hebben gevonden op het net heb ik via een programmake de gegevens uit laten rekenen hoe alles moest staan. Schotel= 135° (= Horizontale regeling), 22° (= Verticale regeling) en uiteindelijk de LNB op -26°. Met mijn digitaal kompas in de hand ben ik er - na ongeveer anderhalf uur weg en weergeloop tussen de tuin en de woonkamer - er ingeslaagd ongeveer een 90 kanalen op mijn receiver te krijgen. Nu is het zo dat er sommige daarvan slechts nu en dan doorkomen en andere zelfs helemaal niet. Dus van de 90 kanalen kan ik er ongeveer een 70 tal zien. Kan het zijn dat ik mijn schotel en LNB-module nog 'scherper' moet afregelen? Alvast bedankt voor de reacties! Met vriendelijke groet.
Ome Merde Geplaatst: 22 september 2005 Geplaatst: 22 september 2005 Je vermeld niet hoe groot je schotelmaat is. Voor Turksat wordt een 1m. schotel of groter aangeraden, dan kan je hier terugvinden. Wellicht zijn de resterende 20 zenders gecodeerd ? groet, merDe deze ruimte is te huur
Restful Geplaatst: 22 september 2005 Geplaatst: 22 september 2005 Sommige zenders zijn in Europa (westbeam) en sommige zenders zijn in Turkije te ontvangen(oostbeam). Ik ontvang ook ongeveer 70 zenders. Met vriendelijke groet, Met vriendelijke groet, Restful XTREND6500, XTREND6500, 2x draaibaar DVB Triax schotel 105 cm.
Gast Geplaatst: 22 september 2005 Geplaatst: 22 september 2005 Maar Merde toch! De man beschrijft hoe hij met behulp van een kompas en anderhalf uur heen en weer lopen beeld heeft gekregen! Dan moet 'ie ook snel staatsloten gaan kopen, met zo'n hoeveelheid mazzel! Misschien eerst maar 's de ontvanger en TV naar buiten bij de schotel plaatsen, op de sterktemeter van de receiver de schotel ECHT afstellen, en ons dan pas zorgen gaan maken over de schotelmaat? :-)) P.S. Even serieus; de zenders op de Turksat verschillen nogal qua sterkte. Er moet dus indrdaad nog even "echt" afgeregeld worden.....
Gast Geplaatst: 23 september 2005 Geplaatst: 23 september 2005 Bedankt voor de antwoorden! Eerstdaags zal ik proberen het zaakje "echt" af te regelen. ;-) Superster Groeten
Gast Geplaatst: 23 september 2005 Geplaatst: 23 september 2005 Als je voor de schotel staat moet je de lnb nog 10 graden met de klok mee draaien . Het merendeel van die 20 zenders wordt nu ook zichtbaar succes .
Gast Geplaatst: 3 oktober 2005 Geplaatst: 3 oktober 2005 Er werd me de opmerking gemaakt dat ik vergeten was te antwoorden op de vraag naar de grote v
Gast Geplaatst: 3 oktober 2005 Geplaatst: 3 oktober 2005 Er werd me de opmerking gemaakt dat ik vergeten was te antwoorden op de vraag naar de grote van mijn schotel. Die is iets groter dan 1M. Denk dus qua schotelgrote het goed zit. MVG, Nurjo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen