Ga naar inhoud

Opname probleem 5000PVR

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Sinds dat ik mijn topfield heb (1,5 jaar) zijn er problemen met opnames. Regelmatig verdwijnen de opnames na aan-/uitschakelen en tevens loopt het bekijken van de opnames niet soepel. Na een aantal minuten wordt het scherm blokkerig en verdwijnt het geluid. Opnieuw starten verhelpt het probleem maar na een volgende vijf minuten gebeurt het weer.

Tevens loopt mijn Topfield minimaal 2x per maand helemaal vast (een tikkend geluid met meestal streepjes in het display), alleen stekker eruit trekken kan dan nog. Vervolgens is de harde schijf dan leeg en moet ik dus taps etc ook weer opnieuw installeren.

Aangezien ik het nu redelijk zat hiermee ben vroeg ik me af of dit probleem bekend is. Zelf denk ik dat de harde schijf misschien wel eens van begin af aan niet goed gewerkt heeft. Voordat ik nu een nieuwe koop wil ik graag weten of het nu werkelijk de hdd is die vervangen moet worden. Zo ja, welke kunnen jullie me aanbevelen (denk aan RPM, merk), ik wil er een kopen van ong 200 Gb.

Hartelijk dank!

Geplaatst:

Overigens heb ik net ff gekeken welke harde schijf er nu in zit:

- Seagate ST380012ACE (80 Gb)

Heb even gezocht met google, blijkbaar is er een 5400 en een 7200 versie. Mijne maakt i.i.g. te veel lawaai mijns inziens.

Geplaatst:

heb je deze klachten al vanaf dat je hem nieuw hebt of heb je er later een HDD in gezet

als het van af nieuw is heb je toch nog garantie of is die voorbij zo ja terug naar de winkel

heb je de HDD al ééns geformateerd kijk ééns of dat helpt

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Deze klachten zijn er sinds ik hem nieuw gekocht heb. De HDD die erin zit heb ik niet verwisseld. Kontakt met de winkel loopt nog. Geformatteerd heb ik die harde schijf al heel vaak (via het menu), dit verhelpt het probleem niet.

Het gaat er mij om dat indien het probleem bij de harde schijf ligt, ik een nieuwe en grotere koop (80 Gb blijkt toch te weinig). Daardoor maakt het dan dus niet uit of ik wel of niet garantie krijg.

Geplaatst:

Mocht je een nieuwe harde schijf aanschaffen, dan zou ik de Samsung SV1604N van 160gb aanraden (5400 rpm, wordt niet te warm en is vrij stil); hierover lees je alleen maar zeer positieve ervaringen op Nederlandse en Duitse forums, kost ongeveer 80 Euro en is o.a. te koop bij een alternatieve ;-) pc-shop of zoek eens bij duitse aanbieders op 's werelds grootste internetmarkt.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:

nou als het aan je schijf ligt krijg je in ieder geval je geld terug of een andere schijf

daarbij als ik dit zo lees kan het ook aan het tuner zelf liggen als hij er van nieuw af aan in zit en de zegel op je tuner is niet verbroken is het garantie

als je toch besluit er zelf één er in te zetten hier een lijstje met HDD die getest zijn in een 5***

'aangeraden en uitgetest':

Maxtor 100GB 4W100H6 (is volgens de tester probleemloos aan te sluiten en zeer stil te noemen)

Maxtor 60GB DiamondMax 536DX (is volgens de tester aan te bevelen, probleemloos aan te sluiten, stil en slechts handwarm)

Maxtor 80GB DiamondMax 536DX (is volgens de tester aan te bevelen, probleemloos aan te sluiten, stil en slechts handwarm)

Maxtor 100GB DiamondMax 536DX (is volgens de tester aan te bevelen, probleemloos aan te sluiten, stil en slechts handwarm)

Maxtor 120GB DiamondMax 540X-4D (is volgens de tester aan te bevelen, probleemloos aan te sluiten, stil en slechts handwarm)

Seagate 80GB U6 ST380020A (is volgens de tester aan te bevelen, probleemloos aan te sluiten, stil en slechts handwarm)

'afgeraden door testers':

Samsung 80GB SV800H4 (De prijs is weliswaar zeer gunstig te noemen maar deze harde schijf maakt alle handelingen welke de harde schijf uitvoert zeer duidelijk hoorbaar)

IBM 80GB IC35L080-AV-VA (niet aan te raden is weliswaar probleemloos aan te sluiten maar maakt zeer veel lawaai en wordt daarnaast zeer heet - 7200 rpm)

er zijn ook grotere maar daar heb ik geen test resultaat van

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Alvast bedankt voor de tips tot nu toe.

Tot vraag ik me af of het nu aan de tuner ligt of de HDD. Wat me vandaag opviel is dat wanneer ik de opname stop (omdat het beeld en geluid niet meer goed gaan) deze opname zich daarna niet meer in de lijst met opnames bevindt. Alle anderen opnames kan ik dan wel zien. Pas na een reset is de opname weer terug in de lijst met opnames.

Any ideas?

• 6 maanden later...
Geplaatst:

Laatst heb ik de Samsung HA250JC gekocht. De problemen zijn nu gelukkig weg, het lag dus toch aan de originele harde schijf.

CHCH

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen