Ga naar inhoud


Router instellen als accespoint?


stefke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb momenteel een draadloos netwerk met een d-link router. Nu heb ik nog een draadloze router liggen dewelke ik zou willen gebruiken als accespoint, draadloos dan wel te verstaan.

 

Het zijn beide d-link, eentje van 54mbit en eentje van 11mbit.

 

Zou graag de 11mbit beneden zetten en daar met een apparaat (dreambox) toch internet connectie maken.

 

Ik neem aan dat ik de 11mbit (accespoint) een ipadres geef in de range van de 54mbit. DHCP is op de 11mbit(accespoint) uitgeschakeld. Het ip ligt buiten de range van de dhcpserver van de 54mbit.

 

Toch slaag ik er niet in om een verbinding te maken (wireless)

 

Wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:

Wireless Distribution System (WDS)

Wireless Distribution System (WDS) helpt je met het maken van een grotere infrastructuur voor Wireless LAN (WiFi). Normaal gesproken wordt een AP (Access Point) verbonden met het netwerk via een ethernet kabel, bijvoorbeel naar jouw ADSL modem. WDS optie maakt het mogelijk een of meer extra APs toe te voegen aan jouw netwerk zonder dat deze met een kabel verbonden hoeven te zijn. Hiermee kan men dan het bereik van het netwerk vergroten. Merk op dat WDS niet volledig is gespecificeerd in de 802 standaard, dus het kan zijn dat producten van verschillende merken niet goed samen werken.

 

welke 2 types d-link heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...