Ga naar inhoud


2 maal Nokia dbox2


Gast

Aanbevolen berichten

Wie kan me verder helpen! Ik heb 2 nokia boxen staan met een ruDream image waarvan er 1 prima werkt. De tweede heb ik zelf in debug gezet en daar de image in gezet van de box die al goed werkte. Nu wil de door mij aangepaste box alleen maar teletekst, de EPG en het geluid stotterend van de kanalen weergeven. Ik krijg dus geen beeld. Ik ben al maanden op zoek naar een opsossing.

 

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen ik ben inmiddels de wanhoop nabij!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals je al zegt heb je hem zelf in debug gezet. Dit heeft naar mijn mening enkel invloed op het bootproces. Als je eenmaal een linux distro erop hebt kunnen zetten werkt de debug prima.

 

Echter wil hij dus alleen maar teletekst, wat EPG stotterend en stotterend geluid weergeven. Dit doet mij denken aan een slechte tuner, of slechte coax naar de dbox toe. Probeer de dbox eens direct aan te sluiten op het punt waar het kabelontvangst binnenkomt of een antenneversterker.

 

Succes,

 

Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor uw reactie.

 

Ik heb de box op het punt van binnenkomen aangesloten met een kabel van 1 meter en ook hier weer hetzelfde resultaat. De box die ik nu leen (exact dezelfde) werkt ook op dit punt prima. Mis ik wat na het installeren van een image die ik heb gemaakt van de wel werkende box of kan het zijn dat er bepaalde bestanden niet mee komen bij het maken van een image of er nog handelingen moeten plaatsvinden hierna?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nightfox,

 

Als er bestanden missen, zou het systeem denk ik niet opstarten. Misschien is er toch een verschil van hardware

- ( Avia500 chip / Avia600 chip ? )

- 2xIntel / 1xIntel

 

 

Anders misschien een idee om de image van de werkende box te maken ( via Flash menu op de dbox zelf ( zonder bootloader ), en deze weer te FTP'en naar jouw eigen dbox in /tmp. Deze dan weer inlezen ( 'zonder bootloader' optie kiezen)

 

Nu krijgt jouw eigen dbox een exacte copy van de configuratie op je leen dbox.

Krijg je een melding 'Kein System' bij het herstarten, dan heb je te maken met een verschil van 1xIntel en 2xIntel.

 

Groeten Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Thijs,

 

Ik heb een image gemaakt van de werkende box via bootmanager en op uw manier. De boxen zijn exact gelijk. Zelfde chips 2xI, avia500 en avia GTX. Het gekke is dat hij in het gebied Overijssel 1 keer heeft gewerkt op een Mr zap image maar hier in ZH wil het maar niet lukken. De leenbox werkt hier wel zonder enig probleem.

 

met vriendelijke groet,

NF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nightfox,

 

Misschien ligt het dan toch aan de tuner. Een vriend van mij heeft ook een DBox me defecte tuner. de Signal-Noise-Ratio SNR is daar zeer laag, rond de 60 ofzo. Bij een werkende box stond deze rond de 85-90%

 

De SNR kan je opvragen door handmatig een transponder te zoeken in een enigma image. voer de frequentie in van de transponder ( in overijssel 369 Mhz/ 68750 ksymb), en je ziet de SNR. Als hier een duidelijk verschil in zit, kan het de tuner zijn

 

Groeten Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mathijs,

 

De test in Overijssel is al enige maanden geleden gedaan maar voor zover ik me herinner zat de SNR inderdaad rond de 60 maar hij deed het uiteindelijk wel. Wel had ik dan regelmatig dat het beeld en het geluid wat hikte. Hoe langer de box aan stond hoe minder last ik ervan had.

 

Ik ga proberen zo snel mogelijk de tuner uit te wisselen om te kijken of dat de oplossing gaat worden. Ik had zelf ook al het vermoeden dat de tuner niet deugde maar vond het zo gek dat wel de kanalen snel werden gevonden, de info van de kanalen, EPG en teletekst allemaal snel en helder door kwamen.

 

Alvast heel erg bedankt voor het mee denken en ik hoop dat ik hier binnenkort kan posten dat alles werkt.

 

Met vriendelijke groet,

NF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nightfox,

 

De kanalen,EPG,teletekst zijn qua data vele malen kleiner dan de MPEG2 stream.Als deze data eenmaal ontvangen is, blijven deze in het geheugen.

 

de audio en videostream worden meerdere malen per seconde verzonden. Daarbij is de videostream weer groter dan de audio stream, waardoor de audio dus beter overkomt dan de video.

 

Misschien een idee om even te testen op cartoon network. omdat die na 21:00 geen uitzendingen meer doet zie je een vast beeld. Aangezien MPEG2 een bepaald algorythme heeft betreft de compressie, is de data bij stilstaande eenvoudige beelden het kleinst. Ook is hier geen audio van toepassing

 

Anders de dbox openschroeven, en met de achterkant van een geisoleerde schroevendraaier tegen het blikje aantikken van de tuner ( op verschillende plekken) dit terwijl hij de SNR laat zien. Mocht dit hem (flink) beinvloeden, dan heb je geluk met een wankelcontact en is dit te solderen. Mocht dit niet werken, dan ben je verder van huis en kan ik je niet meer vertellen dan dit.

 

Success

 

Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even snel een nieuwe scan gedaan en de SNR ligt nu rond de 94 voor het laten scanner naar alle kanalen. Na het scannen van de kanalen geeft ruDream tijdens het zappen ook 94% aan maar helaas ik krijg geen beeld en nog steeds af en toe fragmentjes van de audio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kanaal Cartoon Network geeft ook helaas geen beeld. Ik heb de box open gemaakt en tegen de tuner getikt maar de SNR blijft netjes op 93 a 94 procent zitten. Helaas weet ik het ook al een tijd niet meer. Mijn elektronica kennis gaat niet zo ver dat ik de box kan gaan na meten dus het uitwisselen van de gehele tuner lijkt me de enige oplossing om nog als test te doen.

 

Wederom enorm bedankt voor de hulp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de tuner van de werkende box in die van mij geplaatst en ook nu precies hetzelfde resultaat, geen beeld maar wel af en toe een stotterend geluid en de rest werkt prima.

 

De tuner weer terug geplaatst in de box die ik had geleend en daar werkt alles zonder probleem. Conclusie de tuner van mij en van de leenbox zijn alletwee goed.

 

Blijft dus helaas nog steeds de vraag wat veroorzaakt dit probleem dan in mijn box. Welke chip is er verantwoordelijk voor het decoderen van de a/v?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...