habibi Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 Mijn 85 jarige vader!!! is overgestapt naar satelliet. Hij heeft gebruik gemaakt van het aanbod van canal+ om over te stappen naar canal digitaal. Nu kan hij weer het voetbal kijken. De bediening is toch wel ingewikkeld voor hem en ik heb hem het een en het ander laten zien en uitgelegd. Maar ik loop tegen het volgende probleempje op. Je kunt de zenderlijst oproepen via het menu (3 stappen en dus te ingewikkeld) en via de witte toets (E). Maar nu blijkt dat die witte toets niet op alle zenders werkt. Wie kan dit verklaren of oplossen? Heeft iemand nog andere tips en suggesties aangaande deze Satreceiver? Groeten, Habibi Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
Henri Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 De "dsr2210" is een canal + gekeurde ontvanger, en die ondersteunen "epg" (en dus ook de zenderlijst onder de "e")alleen voor de "nl" zenders. Voor de "dsr2210" is volgens mij nog geen alternatieve software die dat wel ondersteunt. Dus het is nog even behelpen. Groeten Henri DM600PVR, 2x DM500Plus, Philipsen Dsx7072 en Dsr2211, Adimo Jazz.
Gast Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 Waarom stel je geen favorieten in ?? Je maakt dan een lijst voor je vader waarmee hij met het sterretje toets op je AB kan switchen tussen alle kanalen of het jouw favorieten lijstje!!! Favorieten instellen doe je gewoon in het menu! succes!
habibi Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Geplaatst: 26 september 2005 Bedankt voor jullie reaktie. Alleen de EPG zenders, dat verklaart veel. Dan kan ik het hem tenminste uitleggen. De favorieten hadden we inmiddels ontdekt en ook dat witte en rode kruis en hoe dat werkt. Maar dan nog moet je de hele lijst doorlopen met zappen, toch? Het idee is dat hij op een eenvoudige manier de lijst kan doorlopen en dan rechtstreeks kiezen wat hij wil zien. Meestal zal hij de favorieten gebruiken, maar zo nu en dan wil hij verder kijken dan de gewone zenders. Daarvoor zoeken we een eenvoudige oplossing. Waarschijnlijk werkt de E toets wel, want hij kijkt meestal alleen Nederlands en sport. En voor die andere gevallen kan hij dan menu-5-1 gebruiken. Tenzij er nog super tips zijn, kan dit draadje dicht. Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
trust Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 Citaat: En voor die andere gevallen kan hij dan menu-5-1 gebruiken. Of eerst weer op b.v. ned 1 zetten ! Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen