Ga naar inhoud


[Strong 6850] strong 6850 probleem!


Gast

Aanbevolen berichten

Wie herkent het probleem dat de ontvanger regelmatig hikt en vastslaat (geeft melding no right for this mediaguard channel) ondanks dat je gewoon een abbonement hebt lopen op canal plus????

 

Er staat nieuwe software op en heeft daarna een aantal weken goed gedraait. Hierna zijn de problemen weer begonnen. Een andere ontvanger, LNB het mag allemaal niet baten!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Cobus,

 

Was het maar zo simpel! Nee in feite alles is al geprobeerd. Het is volgens mijns inziens firmware van deze ontvanger die niet 100% compatible is. Het is leuk dat er goedkeuring opzit van C+ maar ik denk dat het te maken heeft met attacks die C+ uitvoerd op illegale kjaarten waar deze ontvanger op reageerd.

 

Er zijn er meerdere die deze zelfde problemen hebben. Toen deze ontvanger net uit waren had je exact hetzelfde probleem. Hierop is later een firmware update gekomen echter deze heeft +/- 2 weken goed gedraaid maar hierna is het gesodemieter weer begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wie herkent het probleem dat de ontvanger regelmatig hikt en vastslaat (geeft melding no right for this mediaguard channel) ondanks dat je gewoon een abbonement hebt lopen op canal plus????

Er staat nieuwe software op en heeft daarna een aantal weken goed gedraait. Hierna zijn de problemen weer begonnen. Een andere ontvanger, LNB het mag allemaal niet baten!

het schijnt als je even fabrieks reset doet dat het probleem dan is opgelost
dus even naar menu fabrieks instellingen daar ok en de pin code invoeren de ontvanger voert nu en reset uit
[color:"red"] let op dat alle instelingen worden gewist [/color]
je zult dus ook opnieuw de kanalen moeten zoeken

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een officiele update beschikbaar, die door Strong en CD is gemaakt.

 

Onderandere het probleem van de kanalen installeren is opgelost, maar ook de melding, "geen toegang tot dit kanaal is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit doe je op de volgende manier.

 

 

Je dient hiervoor in het menu installatie ( code 0000) systeeminstellingen, de optie software upgrade te kiezen.

(code 0000 ) Dan kiest men de optie scan, dat kan enige minuten duren.

Nadat in het menu de nieuwe software is gevonden, geeft de ontvanger dit aan in het bovenste menuveld: upgrade versie:

Druk daarna op upgrade ( rood). De ontvanger gaat de nieuwe software laden.

Tijdens dit proces mag je de ontvanger niet bedienen of uitzetten !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nadat je die nieuwe software hebt geladen moet je nog wel even een fabrieks reset doen en dan is het probleem helemaal opgelost omdat er anders nog iets van de oude soft kan blijven hangen althans dit is mij verteld dat het beter was om dat nog te doen sindsdien geen problemen meer

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Oplossing voor kaartleesproblemen

 

SRT6850 De software opwaarderen via de ASTRA satelliet (OTA)

 

Uw ontvanger is voorzien van een Semi Automatisch systeem, dat wil zeggen dat de systeem software eenvoudig kan worden voorzien van de laatst beschikbare versie door deze te downloaden van de satelliet.

 

Start

 

1 Schakel de TV en de satelliet ontvanger aan.

2 Kies MENU op uw afstands bediening en ga naar “Installatie” en toetst OK.

3 Voer pincode in als hier om gevraagd wordt ( 0000 ).

4 Ga naar “Systeem instellingen” en toetst OK.

 

5 Kies “Software upgrade” en bevestig met OK.

6 Voer pincode in als hier om gevraagd wordt ( 0000 ).

7 Kies de GROENE (Scan) toets om de ontvanger te laten zoeken naar een nieuwere software versie, deze wordt gezocht op de ASTRA satelliet.

Tijdsduur circa 15 minuten, scannen van de 61 transponders).

 

Indien een nieuwere versie is gevonden wordt dit getoond in het TV scherm onder de info balk “Upgrade version”.

8 Kies de RODE ( upgrade) toetst om de nieuwe software te acepteren.

9 Kies daarna nogmaals de RODE ( upgrade) toetst om het proces te starten.

10 In meeste gevallen schakeld het beeld op de TV uit. Als u wel beeld behoud staat er de volgende melding “ Downloading ...(~ 15minuts)”

11 Het download procces is gestart en duurt circa 45 minuten!

12 Als de ontvanger klaar is, schakeld deze automatisch aan.

13 Alle instellingen en voorkeuze kanalen van vorige sofware versie blijven gehandhaafd.

 

Waarschuwing:

Zet in GEEN geval de ontvanger UIT tijdens het downloaden van de software.

983574-srt6850upgrade-inladen.doc

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Al bovenstaande is al vele malen gedaan. Zelf de ontvanger is verwisseld maar steeds dit probleem. Ik heb Strong daarover gebeld (wat een rare firma trouwens!) en wisten me te vertellen dat ze dit probleem in onderzoek (vanaf begin augustus) hebben. Er zijn dus veel meer soortgelijke klachten. Ze kunnen volgens zeggen de fout niet reproduceren???????????? maar ik geloof er geen snars van. Mijn leverancier heeft het vertrouwen in Strong al opgezegd daar hij meerdere zelfde klachten heeft gehad. Ik heb nu een ander merk ontvanger en mijn probleem is opgelost dankzij mijn dealer. Van Strong hoef je niks te verwachten, steken waarschijnlijk de kop in het zand en hebben de tactiek "Geen Slapende Honden wakker maken!"

De ontvanger kon het uren goed doen maar het kan ook zo zijn dat hij 5 keer op een uur vastsloeg. Nee, voor mij geen strong meer......

 

 

Maar toch allemaal bedankt voor jullie tips & medewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...