Ga naar inhoud

zodra de pc van stroom voorziet wordt...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zodra mijn schhonvader de stekker in zijn pc doet begint er vanalles te draaien maar in feite gebeurt er niets.

De voeding begint direct te draaien en ook de fan op zijn processor begint te draaien. Het lijkt wel of er constante power op zijn moederbord zit.

Nadat hij problemen kreeg gisteren om zijn pc af te zetten (en het met de power button niet lukte ) had hij er de stekker uitgetrokken.

Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad???? kweetniet.gifkweetniet.gif

Geplaatst:

Citaat:
Dikke vette virus in de bootsector??!!

Niet echt waarschijnlijk. Als je stroom op je PC zet wordt het ding niet geacht automatisch te starten. Pas bij het starten kan een virus van schijf worden ingelezen. Waarschijnlijker is een defecte voeding of een defect moederbord.

Geplaatst:

Mijn mening is ook dat het een probleem met het moederbord is.

De voeding lijkt me niet want anders zou je geen stroom hebben

Frans

En nee een virus kan het ook niet zijn was helemaal up to date met mcafee

Frans

Geplaatst:

bios clear jumper ff proberen.

vlak bij de batterij op je moederbord

Geplaatst:

Draaien de hardeschijven ook niet? Als deze namelijk wel draaien, moet je eens gaan uitzoeken of je videokaart mischien het nog wel doet. Want ik neem aan dat je geen beeld krijgt op je monitor?

En anders ligt het echt aan je moederbord, want als de voeding kapot zou zijn zouden de ventilators ook niet draaien.

groeten,

Groeten,

Hendrik

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Geplaatst:

Citaat:

De voeding heeft ook een circuitje dat er voor zorgt dat de (hoofd) voedingspanning ingeschakeld wordt c.q. uitgeschakeld wordt. Als dat defect is kan het zijn dat de voedingspanning permanent ingeschakeld wordt.

Geplaatst:

Kan wel degelijk toch een devecte voeding zijn.

Controleer het volgende,

op loszittende stekkers vooral die van de voeding,

Help dat niet,

Zit de processor nog wel goed op zijn plaats en druk hem even aan,

en draait het vennetje nog wel (goed)

Help dat niet,

sloop even een voeding uit een andere comp

help dat niet,

sloop even wat geheugen uit een andere comp,

help dat niet,

sloop even een videokaart uit een andere comp.

Helpt dit alles niet dan is vermoedelijk toch echt het moederbord overleden.....

Citaat:
Citaat:

De voeding heeft ook een circuitje dat er voor zorgt dat de (hoofd) voedingspanning ingeschakeld wordt c.q. uitgeschakeld wordt. Als dat defect is kan het zijn dat de voedingspanning permanent ingeschakeld wordt.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Geplaatst:

Het uiteindelijk resultaat was dat inderdaad de voeding stuk was, mijn schoonvader heeft hem door laten meten vervolgens een andere voeding erin en alles was weer werkend.

Het koste hem wel een paar euris maar het spul doet het weer.

thx voor de antwoorden

Frans smile.gifsmile.gif

Geplaatst:

Wat kost zoiets : door laten meten en een nieuwe voeding erin...ik bedoel deed het errug pijn in de portemonnee confused.gif

Geplaatst:

Alleen al de onderzoekskosten kosten iets van 33 euro bij ****. En dan komen de servicekliks nog als het al niet een nieuw moederbord wordt.

Geplaatst:

Ik vond de prijs erg duur 85 euris voor het doormeten en vervangen van de voeding.

Het is dat ik niet in de buurt woon anders had ik hem zelf kunnen repareren voor een goedkopere prijs

Frans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen