Gast Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 Hoe moet ik een internetaansluiting met Suse 10 configureren. Ik gebruik de KDE desktop. Ben via google nog niet veel wijzer geworden. Ben het hele weekend al aan het stoeien geweest. Graag duidelijke uitleg hoe wireless en bedraad internet met linux geconfigureerd moet worden. Ik ben een totale newbie op dit gebied. Zonder hulp kom ik niet verder. Ps indien ik wireless wil instellen kan ik qua codering alleen kiezen voor WEP en niet voor WPA; klopt dit? Ik gebruik mijn linksys 54g wireless router ook voor een windows machine en wil graag WPA blijven gebruiken. Starter
Gast Geplaatst: 26 september 2005 Geplaatst: 26 september 2005 Start je YaST controle centrum, hierin kan je alles configureren van netwerk. Met draadloos netwerk heb ik zelf geen ervaring dus kan je hier niet mee helpen. Je bedrade netwerk kan je configureren meestal is dit eth0. Standaard wordt deze op DHCP ingesteld. Als je deze niet wenst kan je deze gemakkelijk via de setup van yast wijzigen om zelf ip, gateway, etc.. in te stellen net zoals je op een windows machine zou doen. Greetz Spirit
Penthe Geplaatst: 27 september 2005 Geplaatst: 27 september 2005 Citaat: Hoe moet ik een internetaansluiting met Suse 10 configureren. Ik gebruik de KDE desktop. Ben via google nog niet veel wijzer geworden. Ben het hele weekend al aan het stoeien geweest. Graag duidelijke uitleg hoe wireless en bedraad internet met linux geconfigureerd moet worden. Ik ben een totale newbie op dit gebied. Zonder hulp kom ik niet verder. Ps indien ik wireless wil instellen kan ik qua codering alleen kiezen voor WEP en niet voor WPA; klopt dit? Ik gebruik mijn linksys 54g wireless router ook voor een windows machine en wil graag WPA blijven gebruiken. Starter Kwa wireless kan je enkel wep doen inderdaad dit omdat de software nog niet toereikend is die wel wpa ondersteuning heeft en roaming wat belangrijk is voor een wpa connect. Dit komt vooral omdat vele linux gebruikers(lees meesten) geen kde desktop gebruiken dus wifi ook niet, dit zal in de toekomst wel veranderen. Om je netwerk kaartje aan te passen ga je naar Yast en dan hardware en kies je het netwerk kaartje, daar configureer je hem op static ip ect. Dus niet bij netwerken. Wat de uiteindelijke 10.0 suse gaat doen weet ik niet misschien werkt wifi dan ook keurig het is gewoon even afwachten tot het officieel uitkomt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen